Vreau sa slabesc, dar nu pot – cele mai frecvente scuze

Cresterea in greutate - motive

7 - Grasomega a fost si probabil va ramane un pofticios

Chiar nu putem slabi si nu ne putem mentine intre niste limite rezonabile greutatea corporala, avand in vedere ca grasimea nu inseamna numai aspect fizic inestetic, ci mult mai mult decat atat: pune in primejdie sanatatea si chiar viata?


Gasim fel de fel de scuze, pe care chiar ajungem sa le consideram motive reale sau ne spunem ca nu e momentul sa ne schimbam stilul de viata, ca avem inca timp destul, ca avem alte prioritati. Dar 200-300 de calorii consumate zilnic in plus fata de cat ar trebui si ramase nearse, in zece ani ne pot transforma in obezi, punand la socoteala si faptul ca o data cu trecerea anilor metabolismul isi incetineste activitatea.

Poate vi se pare mai simplu sa tineti, din cand in cand, cure de slabire rapide si restrictive caloric; spun din cand in cand pentru ca dupa fiecare cura de slabire va alegeti cu si mai multe kilograme (efectul yo-yo) si cu multe alte probleme aparute in urma dezechilibrului proceselor metabolice. Recunoasteti ca sunt doar scuze urmatoarele motivele invocate:

– Nu am timp sa iau micul dejun


Si pleci dimineata la serviciu fara sa iei micul dejun. Ajuns la birou, rontai biscuitii sau covrigii ramasi in sertar din ziua anterioara. In pauza de masa mananci un hot dog sau o placinta, adica ceva cu multe calorii goale care nu fac altveca decat sa-ti creasca stratul de grasime, fara sa-ti aduca nutrienti si fara sa-ti tina prea mult de foame. Iar cand ajungi acasa mananci in fuga, doar esti infometat; si astfel masa cea mai consistenta o servesti spre seara.

Te poti trezi cu 30-60 de minute mai devreme cu conditia sa te culci seara la o ora rezonabila, pentru a-ti asigura orele necesare de somn (si privarea de somn ingrasa).

– Nu am timp sa gatesc

Si apelezi la tot felul de produse procesate, mezeluri, semipreparate, mese la restaurant – toate cu aditivi de tot felul, cu multa sare, cu zahar si alte adaosuri care nu fac altceva decat sa creasca numarul de calorii pe care le consumi.
Vei reusi sa gatesti acasa daca vei evita retetele sofisticate; mancarea pregatita simplu si rapid este cea mai sanatoasa, ingredientele pastrandu-si calitatile. E de preferat sa mananci o salata din legume proaspete cu oua sau cu branza decat un semipreparat incalzit in fuga la cuptor.

– Nu am timp sa fac sport

Si mie mi se pare complicat sa merg la sala, sau sa alerg o ora intr-un parc, chiar daca as avea norocul sa-l am aproape de casa. Dar se pot face exercitii oriunde; antrenamente HIIT sau cardio, de exemplu, care nu-ti iau mai mult de 15-30 de minute si pe care le poti face si in casa si care dau randament chiar mai mare decat 1-2 ore de antrenament obisnuit.

– Mancarea sanatoasa e scumpa

Mancarea sanatoasa nu e scumpa; mult mai scumpe sunt medicamentele. Daca vei alege calitatea inaintea cantitatii vei castiga sanatatea.
Alege fructe si legume autohtone, de sezon, nu sunt scumpe si sunt cea mai buna sursa de antioxidanti, fibre, vitamine si minerale. Iti intaresc sistemul imunitar, nu te ingrasa si iti prelungesc tineretea. Obisnuieste-ti familia si in special copiii sa consume multe legume cu carne, nu carne cu cartofi prajiti.

– Nu pot sa-mi controlez poftele

Trebuie sa inveti sa faci diferenta intre pofte si senzatia adevarata de foame. Daca se intampla rar sa ai pofta de ceva, e normal, poti remedia situatia mancand mai putin la masa urmatoare. Oricum e bine sa nu ai in frigider sau in casa prostioare la care stii ca poti pofti numai cand le vezi. Le poti ocoli mai usor in supermarket, daca pleci satul la cumparaturi.
Daca e ceva frecvent si nu-ti poti controla singur poftele, apeleaza la sfatul medicului, e posibil sa fie la mijloc un dezechilibru si daca vei continua asa, nu vei avea decat sansa sa devii obez.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: