Vreau sa reduc consumul de zahar? Ce trebuie sa fac?

crema de zahar ars

Daca si tu te-ai hotarat sa reduci consumul de zahar din alimentatie, ai facut deja un pas important spre sanatatea pe termen lung (eu, de exemplu, l-am scos chiar si din cafea). Si greutatea corporala o vei putea tine mai usor sub control cu o dieta saraca in zahar.


Consumul redus de zahar elimina riscurile de:

– inflamatie cronica in organism;
– crestere in greutate;
– boli cardiovasculare;
– hepatita nonalcoolica (zaharul este pentru ficat la fel de periculos ca si alcoolul);
– diabet;
– afectiuni digestive;
– depresie;
– deteriorare a danturii;
– imbatranire prematura a pielii, acnee.

Afla ce trebuie sa faci pentru reducerea consumului de zahar:


Nu este chiar simplu cum ai putea crede. Zaharul da dependenta si se ascunde sub o multime de alte denumiri, unele evidente, altele nu, in multe dintre produsele pe care le consumam zilnic.

Cateva sfaturi poate iti vor fi de folos:

– Pentru inceput poti reduce consumul de dulciuri; este evident ca au mult zahar: bomboanele, biscuitii, napolitanele, prajiturelele din supermarket, produsele de cofetarie si multe altele.
– Elimina sucurile de orice fel. Sucurile carbogazoase, ceaiurile reci ambalate la sticla si alte bauturi nealcoolice la care se face imens de mare reclama, nu contin decat apa, zahar, arome artificiale si sute de calorii goale.
– Verifica etichetele produselor pe care le cumperi si evita produsele care contin zaharoza, glucoza, maltoza, dextroza, lactoza, fructoza, sucroza, cam tot ce se termina in oza, denumiri evidente care ascund existenta zaharului.
Ia aminte si la alte denumiri care te pot pacali: extras de malt, sirop de porumb, sirop de agave, sirop de orez, sfecla de zahar, trestie de zahar, sirop de artar, demerara, sucanati si multe altele.
– Evita dressing-urile de salate, sosurile de paste, semipreparatele, produsele procesate, alimentele fast-food, cerealele pentru micul dejun, iaurturile cu fructe, produsele dietetice cu procent scazut de grasimi, laptele etc.
– Evita indulcitorii artificiali, nu sunt cu nimic mai buni, dimpotriva pot fi mult mai periculosi. Pe langa faptul ca sunt produse chimice, indulcitori artificiali precum aspartamul, zaharina, sucraloza etc, sunt cu mult mai dulci si nu fac altceva decat sa stimuleze creierul sa ceara mai mult dulce pe zi ce trece. In acelasi timp maresc riscul de aparitie al unor boli grave precum tulburari gastrointestinale, depresie, atacuri de panica, tulburari de memorie, epilepsie, Alzheimer, Parkinson sau tipuri de cancer.
– Incearca sa inlocuiesti zaharul la cafea sau ceaiuri cu un condiment care sa-ti fie pe plac: vanilie, scortisoara, nucsoara; sunt placute, aromate si benefice sanatatii.

Alte sfaturi

– nu aborda direct o dieta lipsita de zaharuri, organismul tau se va simti mai bine daca o faci treptat;
– nu-ti lua placerea de a consuma un desert la o masa speciala, dar nu face din asta un obicei zilnic;
– nu elimina fructele din dieta; contin zahar, dar contin si fibre, vitamine, antioxidanti care iti protejeaza sanatatea;
– nu te infometa si dormi suficient, altfel vei fi tentat sa mananci ceva dulce pentru un plus rapid de energie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: