Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti

Vitaminele in cura de slabire

salata proteica fasole si ciuperci

Din proprie experienta sau din spusele prietenilor stim ca o cura de slabire tinuta foarte corect poate sa nu dea rezultatele pe care le asteptam, sau chiar sa aiba un efect opus celui asteptat.


Explicatia specialistilor in nutritie este ca in cazul dietelor foarte restrictive organismul se vede nevoit sa ia masuri de rigoare: metabolismul sufera tulburari, arderea grasimilor este amanata, scade puterea sistemului imunitar si pot aparea afectiuni grave ale sanatatii.

Asta se intampla, sustin specialistii, cand organismul este privat de anumite vitamine si minerale, care, consumate zilnic, prin proprietatile lor pot stimula pierderea in greutate.

Vitamine si minerale care stimuleaza slabirea


– Vitaminele din complexul B

Complexul B cuprinde 12 vitamine cu importanta vitala in functionarea tuturor organelor corpului uman. Ele lucreaza in solidaritate, carenta uneia impiedicand activitatea celorlalte. Unele dintre ele sunt foarte importante in metabolizarea carbohidratilor, proteinelor, grasimilor si glucidelor, eliberand energia necesara si stimuland astfel arderile in organism.

Alimentele din care putem asimila vitaminele B si care ne-ar putea ajuta sa slabim: pestele, galbenusul de ou, drojdia de bere, cereale, legume si fructe proaspete, ficat, lactate, carne de porc.

– Vitamina D

Conform unor studii recente s-a ajuns la concluzia ca esecul obtinerii unor rezultate bune, ale celor care doresc sa slabeasca, se datoreaza si carentei de vitamina D din organism. Concluzia specialistilor este ca vitamina D stimuleaza arderile de grasimi in paralel cu cresterea masei musculare.

Alimentele din care putem asimila vitamina D sunt: pestele (somon, sardine, ton, hering), lapte, cereale integrale.

– Vitamina C

Vitamina C este un foarte bun antidepresiv, regleaza nivelul glicemiei si colesterolului din sange, este un energizant puternic, impiedicand astfel transformarea caloriilor in depozite de grasime.
Alimentele din care putem asimila cantitati mari de vitamina C sunt: patrunjelul, citricele, ardei gras rosu, broccoli, conopida, capsuni, varza, pepene galben, rosii etc.

– Cromul

Cromul este un mineral care accelereaza metabolismul. Rolul important al cromului in organism este sa controleze nivelul zaharului din sange; cromul scade nivelul glicemiei, stimuland procesul de slabire, motiv pentru care da rezultate bune si in tratamentul diabeticilor.
Atentie: actiunea benefica a cromului este zadarnicita de consumul de produse din faina alba, zahar si orez.

Alimente cu continut bogat de crom sunt: fasolea boabe, broccoli, ficatul, branza, strugurii, carnea de pui.

– Zincul

Zincul regleaza pofta de mancare inducand starea de satietate si ajuta organismul in mentinerea unui nivel normal de glicemie in sange.
Zincul se poate asimila din migdale, nuci, seminte de dovleac, fasole, carne slaba de vita sau porc, oua.

– Calciul

Calciul este considerat un mineral foarte important in alimentatia celor care vor sa dea jos kilogramele in plus. Calciul ajuta la slabire prin stimularea metabolismului grasimilor – accelereaza arderea grasimilor, cresterea consumului de energie si scade pofta de mancare.

Surse bogate in calciu sunt: lactatele, pestii marunti mancati cu tot cu oase (oasele continand cea mai mare cantitate de calciu), stridiile, crevetii, alunele, migdalele, smochinele.

– Magneziul

Magneziul activeaza metabolizarea lipidelor si glucidelor si ajuta la reglarea tranzitului intestinal.
Atentie: actiunea benefica a magneziului este impiedicata de un consum excesiv de carne.
Magneziul poate fi asimilat din fasole boabe, mazare, cereale integrale, migdale, alune, nuci, spanac si alte legume cu frunze verzi, banane, avocado, crustacee, toate acestea ajutandu-ne intr-o cura de slabire.

– Arginina

Pe langa aceste vitamine si minerale trebuie mentionata aici si arginina, aminoacid care stimuleaza cresterea masei musculare si care ajuta in acelasi timp la arderea grasimilor.
Sursele de arginina le gasim in orez brun, nuci, seminte de floarea soarelui, ovaz, ciocolata, dar si in alimentele ce contin proteine.

Toate aceste vitamine si minerale exista in farmacii sub forma de suplimente. Recomandarea specialistilor este sa nu recurgeti la ele decat in cazuri de afectiuni serioase. Dieta bogata si diversificata te poate ajuta sa slabesti intr-un mod mult mai sanatos si sa ajungi la o greutate corporala optima pe termen lung.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: