Vine vremea rece – cum iti intaresti sistemul imunitar?

ce trebuie sa faci

oua de gasca fierte

Daca ai sistemul imunitar slabit vei contacta mai usor afectiunile frecvente in sezonul rece – raceli, gripe, viroze, iar partea rea este ca acestea, o data instalate, nu se vor dezlipi de tine prea repede. Oboseala si lipsa de energie sunt primele simptome care dau alarma in cazul unui organism slabit.


Ce trebuie sa faci pentru a-ti intari sistemul imunitar:

– Odihneste-te! S-a terminat perioada vacantei si a concediilor. Ne linistim si intram in program normal: 7-8 ore de somn pe zi. Somnul insuficient scade puterea de aparare a organismului, pentru ca numai in timp ce dormim acesta produce anticorpi si imunohormoni, capabili sa tina departe virusii si bacteriile.

– Chiar daca e mai frig afara, imbraca-te cat sa te simti confortabil si iesi la plimbare. Nu sta in casa cu ferestrele inchise, lasa aerul curat sa iti oxigeneze plamanii. Sportul si miscarea fizica in aer curat imbunatatesc circulatia sangelui, oxigenarea creierului, functiile sistemului respirator si, in general, maresc capacitatea intregului organism de a folosi oxigenul.


– Dieta are mare importanta in intarirea sistemului imunitar. Acum, mai mult ca oricand, trebuie sa ai grija sa nu-ti lipseasca din alimentatie vitaminele, mineralele, antioxidantii si grasimile sanatoase de tip omega 3.

Vitamina C este unanim recunoscuta ca fiind cea mai redutabila arma din arsenalul sistemului imunitar. Ai grija sa nu-ti lipseasca din dieta in nici o zi.

Vitamina A, unul dintre cei mai puternici antioxidanti, pune umarul la activitatea globulelor albe (leucocitelor), globule care au calitatea de a ne mari rezistenta la infectii. Tot vitamina A este protectoarea celulelor in fata actiunii negative a radicalilor liberi.

Vitamina E stimuleaza productia de anticorpi. Rolul ei principal este sa evite oxidarea celulelor si ingrosarea arterelor, ceea ce ne mentine in limite normale tensiunea arteriala si ne apara de bolile cardiovasculare.

Zincul si seleniul sunt mineralele cele mai importante in procesul de intarire al sistemului imunitar. Ambele asigura functionarea optima a globulelor albe in lupta cu infectiile de orice natura, chiar si cu cancerul. Poti asimila zinc si seleniu din homari, nuci, spanac, paine integrala, ficat de vita, respectiv din ciuperci, creveti, ficat de pui, oua, peste, cereale integrale.

Fiindca e toamna si avem de toate in piete, consuma fructe si legume proaspete, sunt cele mai bune surse de antioxidanti. Au aparut si strugurii; chiar daca au ceva mai multe calorii, nu ezita sa-i consumi pentru continutul bogat de resveratrol, unul dintre cei mai tari antioxidanti. Nu te da inapoi nici de la un pahar de must, pe langa vitamina C si resveratrol, mustul este si un bun detoxifiant.

Acizii grasi de tip omega 3 sunt grasimi sanatoase fara de care sistemul imunitar nu poate functiona asa cum iti doresti. Inima si creierul au cele mai mari beneficii de pe urma consumului de peste gras, seminte, nuci, surse importante de acizi grasi omega 3.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: