Urmarile consumului de sare – Cum micsorezi cantitatea zilnica?

sarea din alimente

sare iodata de masa

Sarea este necesara bunei functionari a organismului datorita sodiului care intra in componenta ei alaturi de clor. Sodiul contribuie la reglarea tensiunii arteriale si la buna functionare a activitatii nervoase si musculare.


Dar conteaza foarte mult cantitatea pe care o oferim organismului prin alimentatia zilnica. Acest consum variaza in functie de varsta si de starea de sanatate a organismului, un consum peste limita admisa aducand prejudicii insemnate sanatatii.

In primii ani de viata copilul nu ar trebui sa depaseasca un consum de 1/2 lingurita de sare pe zi, un adult sanatos – o lingurita pe zi, iar o persoana de varsta a treia 1/2 lingurita pe zi. O persoana hipertensiva ar trebui sa elimine sarea definitiv din alimentatie.

Exista si cazuri in care se poate mari consumul de sare: persoanele care isi duc activitatea in conditii de temperatura ridicata sau persoanele care practica sport multe ore pe zi si care prin transpiratie elimina o mare parte de sodiu.


Urmarile consumului excesiv de sare

– Consumul excesiv va obliga organismul sa retina apa pentru a dizolva sodiul acumulat, cantitatea de sange creste si mareste presiunea asupra vaselor de sange si a inimii, cu consecinta grava a imbolnavirii acestora.
– Aparitia tumorilor stomacale si cancerului gastric.
– Pierderea unei mari cantitati de calciu din oase si riscul de aparitie al osteoporozei.
– Imbolnavirea rinichilor si formarea de pietre la rinichi.

Cum putem micsora consumul zilnic de sare

Studiile arata ca in ultimul timp consumul de sare a ajuns sa fie dublu fata de cel normal, avand ca urmare si cresterea numarului de decese cauzate in special de bolile cardiovasculare.

– Evitati produsele procesate, mancarea de tip fast-food, alimentele conservate, supele instant, cascavalul, chips-urile, snacks-urile care contin o cantitate mare de sare, pe care de multe ori nu o putem controla.
– Incercati sa inlocuiti, cand gatiti, mare parte din sare cu ierburi aromate si condimente, care sunt mult mai sanatoase: busuioc, dafin, usturoi, piper ardei iute etc.
– Consumati mai multe legume, fructe, lactate slabe, cereale integrale.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: