Trucuri care te ajuta sa eviti supraalimentarea

stiuca umpluta masa Revelion si altele care ingrasa

Cred ca si tu te-ai ridicat uneori de la masa cu senzatia de stomac prea plin. Oricui i se intampla, numai ca aceasta practica repetata zilnic, poate duce la multe kilograme in plus adaugate la greutatea corporala. Incearca unele dintre trucurile de mai jos, care te pot ajuta sa eviti supraalimentarea; unele dintre ele pot functiona si la tine.


– Nu trebuie neaparat sa mananci tot ce ai in farfurie:

In familia mea am fost educata sa termin de mancat tot ce am in farfurie. Si nu cred ca sunt singura care poate afirma asta. Si la felul intai si la felul doi. Acum mi se pare total gresit. Nu, nu trebuie sa mananci tot ce ti s-a pus in farfurie, nici acasa, nici la restaurant, nici cand esti in vizita, pe motivul: mai am doua linguri de supa, nu prea mai pot, dar le fac eu si lor loc in stomac. Daca simti ca te-ai saturat, te opresti. Eu tind sa cred ca un obicei mult mai sanatos este sa lasi tot timpul doua-trei linguri de mancare in farfurie, decat sa ajungi sa te supraalimentezi.

– Cu cat mai simplu, cu atat mai sanatos:


Nu-ti incarca farfuria cu mai mult de doua produse alimentare. O friptura cu salata, sau carne cu garnitura, sau peste cu legume etc, sunt modalitati simple care te pot ajuta sa deprinzi in timp obiceiuri sanatoase in legatura cu cantitatea de mancare necesara la o masa.

– Nu pune pe masa oala cu mancare:

Lasa deoparte vasele cu mancare si pune pe masa numai farfuriile cu portiile pentru fiecare. Cand iti place un fel de mancare ai tendinta sa-ti mai umpli farfuria si a doua oara, daca ai sursa la indemana si asa ajungi la supraalimentare. Asa, de pofta, nu fiindca ti-ar mai fi foame.

– Farfuriile mai mici sunt o solutie:

In farfurii mai mici intra portii mai mici. E bine din doua motive: unu – daca faci o scurta pauza inainte de a-ti pune inca o portie, iti poti da seama ca de fapt nu-ti mai trebuie si doi – nu esti obligat, din politete, sa termini tot ce ai in fata daca simti ca nu mai vrei sa mananci.

– Ia masa singur:

Nici pe departe nu te indemn sa fii un singuratic, vreau doar sa stii ca din observatiile stiintifice a reiesit ca mananci mai putin cand esti singur la masa, decat atunci cand esti in compania prietenilor sau a colegilor de serviciu.

– Nu pleca la cumparaturi fara lista:

Fa-ti lista de cumparaturi dupa ce ai facut inventarierea frigiderului; cumpara numai ce iti lipseste, nu face depozit de alimente in casa. Incearca sa nu pui pe lista snacks-uri si alte gustari nesanatoase si pleaca la cumparaturi dupa ce ai servit masa. Infometat, vei goli rafturile magazinului si-ti vei umple cosul cu tot felul de prostii.
Ceva bun trebuie totusi sa ai in casa, nu trebuie sa te simti vinovat cand iti faci o pofta culinara.

– Mananca alimente consistente la micul dejun:

Fa-ti programul in asa fel incat dimineata sa mananci in liniste, fara graba si fara sa ai obsesia caloriilor consumate. Micul dejun consistent te ajuta sa treci ziua fara sa stai tot timpul cu gandul la mancare si cu punga de chipsuri langa tine.

– Manaca incet:

Graba strica treaba; vorbele vechi s-au dovedit a fi adevarate in multe situatii. Prima data cand am aflat ca trebuie sa mestec mancarea de 30 de ori, am zis ca nu e posibil asa ceva, e prea mult. Incearca si tu si ai sa vezi ca uneori, in functie de natura mancarii, iti trebuie chiar mai mult pentru a se forma bolul alimentar. Mestecand bine nu vei pune la incercari grele stomacul si vei simti mai devreme (cu mai putina mancare), starea de satietate.

– Nu fii dependent de ceas:

Mananca numai atunci cand iti e foame, unele alimente sunt mai satioase, altele mai putin, nu poti avea un orar fix.

Nu te indemn sub nici o forma sa mananci mai putin, sa te infometezi. Ce vreau sa te sfatuiesc este sa nu te supraalimentezi si sa nu acumulezi grasime. Se acumuleaza foarte usor, pe nesimtite, e un pericol pentru sanatate si e foarte greu sa scapi de ea.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: