Topul celor mai satioase alimente – Indexul de satietate

care reduc pofta de mancare

quinoa cu oua fierte

Ni se intampla uneori ca la putina vreme dupa ce am luat masa, sa ne dea tarcoale o foame de lup, ca si cand n-am fi gustat nimic de ore intregi. Inseamna ca ultima noastra masa a fost lipsita de alimente satioase. Acestea nu sunt neaparat si cele mai bogate in calorii. Sunt alimentele capabile sa ne prelungeasca senzatia de stomac plin, fara sa ne puna in pericolul de a ne ingrasa, dimpotriva sunt cele care ne reduc apetitul si ne ajuta sa slabim.


In ajutorul persoanelor care vor sa slabeasca fara sa apeleze la diete periculoase si in acelasi timp sa se mentina la greutatea optima, s-a elaborat in urma unor studii, un top al celor mai satioase alimente, asa-numitul Index de satietate.

Afla si tu care sunt principalele alimente care dau senzatia de satietate si reduc pofta de mancare, fara sa contina un numar foarte mare de calorii.

– Cred ca si pentru tine e o surpriza, dar pe primul loc, avand cel mai bun indice, este cartoful, cu conditia sa-l consumi fiert. Cartofii fierti au cel mai mare indice de satietate, adica dau senzatia de stomac plin, pentru cateva ore bune, cu o portie relativ mica.
Desi au fost si raman blamati de cele mai multe diete de slabire, nu trebuie sa elimini cartofii din meniul tau obisnuit. Iata de ce: contin fibre – aliatul tau in lupta cu kilogramele, vitamina C – antioxidant valoros, potasiu – mineral care contribuie la pastrarea echilibrului lichidelor, la sanatatea sistemului nervos si la contractia muschilor. In plus, nu contin grasimi, iar zaharul este prezent in cantitati infime.


– Pestele – se situeaza pe locul al doilea in clasamentul general si pe primul loc in grupa proteinelor, din punctul de vedere al satietatii pe care o confera dupa masa. Proteinele sunt, de fapt, alimentele cele mai satioase; ele avand influenta in eliberarea hormonilor care controleaza foamea – grelina si glucagonul peptida 1. Acizii grasi omega 3, grasimile sanatoase pe care numai din alimente le putem asimila, esentiale functionarii optime a organismului, cresc si mentin mai mult timp starea de stomac plin, in special in cazul supraponderalilor si obezilor.

– Fulgii de ovaz – se inscriu pe locul al treilea in topul general al alimentelor celor mai satioase. Eficienta ovazului se datoreaza continutului bogat in fibre, capabile sa absoarba cantitati mari de apa, ceea ce iti va da senzatia de umplere a stomacului. Este si motivul pentru care fulgii de ovaz sunt aliment de baza in micul dejun al celor ce vor sa slabeasca.

– Ouale – studiile respective spun ca doua-trei oua consumate la micul dejun iti satisfac starea de satietate si te ajuta ca timp de 36 de ore sa consumi mai putina mancare si sa nu simti pofte de alimente nesanatoase. Oul este bogat in proteine de cea mai buna calitate, ce contin toti aminoacizii esentiali, si toate vitaminele, in afara de vitamina C. In plus ouale contin antioxidanti importanti – luteina si zeaxantina, cu rol important in pastrarea sanatatii vederii.

– Branza de vaca – iti satisface repede foamea; efectul proteinei din branza asupra mentinerii satietatii fiind apropiat de efectul pe care il are consumul de oua. In acelasi timp, caloriile consumate sunt putine, datorita faptului ca branza de vaca este mai putin grasa si cu un procent scazut de carbohidrati.

– Carnea – carnea de vita slaba este pe locul doi, dupa peste, in grupa proteinelor. Studiile au demonstrat ca un pranz bogat in proteine provenite din carne de vita iti asigura o stare de satietate care te ajuta sa mananci cu 12% mai putin la masa de seara.

– Leguminoasele – comparativ cu o portie de paste, leguminoasele (fasolea, mazarea, lintea, nautul) dau o stare cu 31% mai mare de satietate. Leguminoasele sunt o bogatie de nutrienti: proteine, fibre solubile si insolubile, carbohidrati complecsi, amidon, vitamina A, vitamine din complexul B, potasiu.

– Merele si portocalele – dintre fructe se evidentiaza merele si portocalele, pentru concentratia mare de fibre care dau senzatia de durata de stomac plin. Nu se intampla acelasi lucru cu sucurile din fructe; pierzi cea mai mare parte dintre fibre si maresti cantitatea de zaharuri pe care o consumi.

– Quinoa – este cea mai buna sursa vegetala de proteine, contine toti aminoacizii esentiali si in acelasi timp este o sursa bogata de fibre. Atat proteinele cat si fibrele ajuta la instalarea starii de satietate si la mentinerea ei pe lunga durata. Pe langa acestea, quinoa contine antioxidanti, calciu, fier, potasiu, cupru, mangan, vitamina B2.

Supele de legume, nucile, migdalele, iaurtul grecesc, mare parte din legume si fructe, popcornul fara adaus de grasime, sare sau zahar, sunt alte alimente prezente in Indexul de satietate, care te ajuta sa iti simti stomacul plin, nu iti priveaza organismul de nutrienti si te fac sa uiti de poftele de alimente nesanatoase.

Sursa: www.healthline.com


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: