Topul celor mai sanatoase alimente – clasament

migdale crude

In urma multor studii si cercetari, experti in domeniu din SUA si Europa de Vest au cazut de acord in adoptarea unui top al celor mai sanatoase alimente: nu ingrasa, ba chiar te ajuta sa slabesti, iti garanteaza sanatatea inimii, a creierului si asa mai departe; adevarate superalimente.


Nu inseamna ca trebuie sa consumam in exclusivitate aceste alimente; dieta bazata numai pe ele ar deveni periculoasa, alimentele respective transformandu-se in unele de-a dreptul nocive pentru sanatate, pentru ca tot echilibrul si varietatea conteaza pana la urma, dar e bine sa le avem in vedere.

Iata care sunt considerate cele mai bune alimente de pe planeta:

1. Categoria proteine


– Pestele gras – somon, macrou, sardine, pastrav, gavros (un tip de hamsii) – pentru vitaminele A – unul dintre cei mai puternici antioxidanti si D, dar in special pentru acizii grasi omega 3, grasimi sanatoase si necesare inimii, creierului, sistemului nervos pentru functionare optima si eficienti impotriva inflamatiei.

– Carnea de pui hranit natural, fara piele si fara a fi prajita – este o sursa mai sanatoasa de proteine decat carnea rosie, de care este asociata imbatranirea prematura si speranta mai scazuta de viata (colesterol marit, boli cardiovasculare, cancer), dar care nu trebuie nici ea eliminata complet, ci doar consumata mai rar.

– Ouale – pe langa vitaminele A si D, contin si vitamina E – un alt antioxidant important. Plusul lor este continutul de colina (vitamina B4) – componenta de baza a celulelor si alte vitamine din complexul B – B1, B2, B6, B9 (acid folic), B12, implicate printre altele, in eliberarea de energie din carbohidrati, grasimi si proteine, in procese metabolice, in protejarea sanatatii sistemului nervos etc.

– Lintea si fasolea – ca proteine vegetale cu bonus: fibre, vitamine, minerale.

2. Categoria legume, fructe

– Legumele din familia cruciferelor, din care se remarca broccoli si varza Kale, bogate in fitonutrienti, vitamina C, betacaroten, vitamina K.

– Legumele cu frunze verzi – spanac, varza etc – sursa de minerale: seleniu, zinc, fosfor, cupru, potasiu, calciu, mangan, fier.

– Cartofii dulci – sursa de carbohidrati complecsi, fibre, proteine, vitaminele A, C, minerale: calciu si fier.

– Merele – catalogate drept cea mai importanta sursa de polifenoli – antioxidantii care maresc speranta de viata.

– Afinele – au proprietati importante datorate antioxidantilor, fitonutrientilor si fibrelor din structura lor in micsorarea riscului de obezitate, hipertensiune, declin cognitiv.

– Avocado – pentru grasimile sanatoase (mononesaturate in proportie de doua treimi, saturate numai o treime), continutul scazut de fructoza, sursa de fibre, si vitamine (B, K, E), combinatie care il propulseaza in dusman al celulelor canceroase si precanceroase.

3. Categoria fructe oleaginoase si cereale

– Nucile de Brazilia – pentru continutul de fibre, acizi grasi omega 3, grasimi nesaturate, vitamina E. Cel mai mare beneficiu al nucilor de Brazilia este continutul mare de seleniu, eficace in producerea enzimelor antioxidante si direct raspunzator de functionarea optima a tiroidei. Excesul de seleniu poate deveni nociv, nu consumati decat cateva nuci de Brazilia la o portie si numai la intervale 2-3 zile.

– Migdalele – controleaza nivelul de colesterol, micsorand riscul de boli provocate de cresterea acestuia si sunt sursa importanta de nutrienti: fibre, vitamina A, vitamina E, antioxidanti (quercitina, catechine, antocianini), vitamine din complexul B, calciu, potasiu, fier, magneziu, zinc.

Ovazul – ca sursa bogata de fibre, sursa de energie (carbohidrati complecsi), sursa de acizi grasi omega 3, potasiu si vitamine din complexul B.

– Graul integral si germenii de grau – indice glicemic mic (15, eficace in dietele de slabire), sursa de fibre, vitamina E, vitamine din complexul B, grasimi mono si polinesaturate, acizi grasi omega 3 si omega 6, vitamine si o bogatie de minerale: calciu, fier, magneziu, potasiu, sodiu, zinc, seleniu, mangan.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: