Suplimente alimentare – pro sau contra?

vitamine etc

coacaze rosii si negre si agrise

Suplimentele alimentare au devenit o moda si au dezvoltat o intreaga industrie alaturi de cea a dietelor de slabire. Mancam la restaurante fast-food, alimente goale de nutrienti, tinem cure de slabire restrictive si hipocalorice si apelam la suplimente alimentare pentru calciu, magneziu, vitamine etc.


Sau mergem pe ideea ca daca o vitamina, de exemplu, este benefica sanatatii in cantitati mici, va fi si mai eficace in cantitate mare. Efectele suplimentelor luate fara prescriptie medicala pot fi grave si uneori chiar foarte grave. Iata ce trebuie sa stii:

– Nu sunt necesare decat in cazurile cand ai un deficit in organism; in orice alt caz excesul adus de suplimente iti poate face rau;
– Nu sunt suta la suta naturale, contin arome, aditivi etc;
– Nu pot inlocui alimentatia variata, decat in cazuri speciale cand organismul nu asimileaza corect anumiti nutrienti;
– Au efecte adverse in situatii cand urmati anumite tratamente;
– Nu exista dovezi stiintifice ca ar putea preveni, sau vindeca o anumita boala.

Afla cu ce riscuri pot veni unele dintre cele mai folosite suplimente de vitamine sau minerale:


Vitamina E, considerata benefica sanatatii inimii, in exces, mareste riscul de degradare a vaselor de sange si poate produce accident vascular cerebral. In plus, mult timp s-a considerat ca un plus de vitamina E poate proteja barbatii de cancer de prostata, dar excesul are urmari inverse. Mai multe studii au dovedit ca un nivel peste limita normala al vitaminei E poate scurta viata.

– Vitaminele din complexul B sunt benefice dezvoltarii fatului (acidul folic), prevenirii bolilor cardiovasculare si a sanatatii sistemului nervos. Excesul, insa s-a dovedit cauzator de cancer si de leziuni nervoase grave.

Vitamina K in exces poate influenta negativ un tratament cu anticoagulante, poate provoca anemie sau afectiuni ale ficatului.

Vitamina C, unul dintre cel mai des folosite suplimente, nu are chiar toate efectele pozitive pe care le asteptam de la ea, in schimb, supradozele pot duce la formarea pietrelor la rinichi sau la ineficienta unor tratamente pentru cancer.

Vitamina A in exces poate deveni cancerigena, mareste frecventa durerilor de cap, reduce rezistenta osoasa si poate provoca malformatii congenitale.

Vitamina D consumata abuziv, nu numai ca este ineficienta, ci se face vinovata de cresterea riscului de fracturi si, mai grav, de cresterea riscului mortalitatii.

Calciul in exces poate provoca boli cardiovasculare, afectiuni ale sistemului osos, aparitia pietrelor la rinichi.

Magneziul este un mineral indispensabil si benefic functionarii muschilor dar excesul are exact efecte inverse – slabiciunea masei musculare, cat si scaderea tensiunii arteriale.

Concluzii:

– Mananca variat. O alimentatie diversificata cara sa cuprinda o gama larga de fructe, legume, peste, carne, oua, lactate, grasimi sanatoase e mult mai sanatoasa decat recurgerea la suplimente alimentare. Organismul tau stie mai bine ce si cat sa asimileze dar trebuie sa-i dai posibilitatea.

– Nu lua suplimente alimentare dupa ureche, ci numai la recomandarea medicului; el iti poate spune in urma unor analize de specialitate, ce carente ai si de ce cantitati ai nevoie. Cand esti sanatos nu ai nevoie de nici un fel de supliment, gasesti tot ce trebuie in natura.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: