Stresul poate fi combatut si prin alimentatie

Alimente impotriva stresului

fasole boabe mari

Chiar daca nu sunteti de acord, eu sustin ca stresul nu este chiar asa de greu de controlat. Nu va izolati – socializarea este un balsam pentru suflet, nu amanati probleme ce trebuie rezolvate – asta va macina, faceti miscare pana la epuizare sa eliminati toxinele si sa dormiti profund – odihna este esentiala, amintiti-va ca ati mai avut probleme care vi s-au parut foarte grave si care acum va fac sa zambiti.


Si o alimentatie aleasa cu grija va poate ajuta sa preveniti sau sa ameliorati starile de stres. Nu cadeti in plasa cortizolului care va promite mirajul vindecarii prin consum de dulciuri si grasimi saturate, caz nefericit, in care stresul va poate ingrasa.

De ce ajuta alimentatia? Pentru ca din alimentatie asimilam triptofan, proteina care in organism se transforma in serotonina, iar acest compus stimuleaza creierul sa gandeasca pozitiv. Nelinistea, tristetea, amploarea pe care o dam gandurilor negre, iritabilitatea, starile depresive, starile de panica, imposibilitatea de a ne odihni etc, apar si ca urmare a carentei de serotonina.

Iata cele mai bune alimente care va pot ajuta sa depasiti perioadele mai grele:


– Alimente ce contin triptofan – carnea de curcan, de pui, de vita, fasolea, nucile, bananele, iaurtul.

– Pestele – sardinele, tonul, macroul, pastravul, heringul, somonul, contin acizi grasi omega-3, grasimi sanatoase care ajuta la asimilarea si distribuirea optima a triptofanului.

– Alimente bogate in vitamina B9 (acid folic) – ficatul de pui, salata verde, spanacul, sparanghelul, varza, conopida, broccoli, fasolea, lintea, telina, morcovii etc. Acidul folic are un rol important in sintetizarea serotoninei si previne deteriorarea celulelor creierului.

– Alimente bogate in magneziu – cerealele integrale, ovazul, fasolea, usturoiul, sfecla rosie, salata verde si alte legume bogate in clorofila, urzicile, nucile, migdalele, smochinele, semintele de dovleac si floarea soarelui, consumate frecvent, au darul de a combate sau a ameliora starile depresive.

Magneziul are un rol hotarator in pastrarea echilibrului nervos si in reducerea nivelului de oboseala, anxietate, tensiune nervoasa.

– Alimente bogate in zinc – nucile, migdalele, semintele, caju, chia, sunt alimente in care zincul se aliaza cu acidul folic si acizii grasi omega-3 in combaterea starilor anxioase.

– Alimente bogate in fier – carnea, pestele, galbenusul de ou, legumele verzi, prin aportul de fier asigura sanatatea si functionarea normala a celulelor nervoase.

– Alimente bogate in vitaminele A, C, E – contin antioxidanti si pot anula efectele radicalilor liberi care se dezvolta in organism ca urmare a cresterii cortizolului.

– Ciocolata neagra (cu peste 70% cacao) – este unul dintre cei mai puternici antioxidanti si are o mare contributie in cresterea nivelului de serotonina prin trei compusi: feniletilamina (antidepresiv), cafeina (energizant) si teobromina (stimulator pozitiv al sistemului nervos).


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: