Spanacul – aliment benefic pentru sanatate

Ce vitamine contine spanacul

spanac cu oua prajite

Spanacul este vedeta printre legume. Spanacul proaspat contine cantitati considerabile de vitamina A, vitamina C, vitamina K, acid folic (vitamina B9), vitaminele B2, B6, B12, vitamina E, fibre, minerale (fier, calciu, magneziu, zinc, iod, sodiu, potasiu, fosfor), clorofila, beta-caroten si luteina.


Multa vreme am crezut ca este cel mai bogat aliment in fier. Adevarul este ca spanacul contine mai putin fier decat alte alimente (ficatul, cerealele integrale, soia). Calitatea acestei legume este ca datorita saponinei pe care o contine, face ca fierul si iodul sa fie mai eficient absorbite si folosite de catre organism. Fierul este important in sanatatea organismului: intareste sistemul imunitar, previne anemia, stimuleaza energia. Iodul ajuta la buna functionare a glandei tiroide si participa la functionarea optima a metabolismului.

Aceasta bogatie si varietate de nutrienti nu poate fi decat benefica pentru sanatate. Iata cum:

– Vitaminele A, C si E sunt antioxidanti de valoare care sprijina lupta organismului cu radicalii liberi. Intaresc sistemul imunitar si fac din spanac un important revitalizant, cu atat mai binevenit dupa perioada de iarna.


Vitamina A are si un rol important in sanatatea si aspectul placut al pielii; spanacul este un bun hidratant pentru piele si o apara de afectiuni precum psoriazisul, acneea sau de aparitia prematura a ridurilor.

Vitamina E, pe langa faptul ca inlesneste absorbtia vitaminei A, contribuie impreuna cu beta-carotenul si luteina la sanatatea vederii si a sistemului nervos.

– Vitaminele din complexul B ajuta si ele activitatea creierului si sunt capabile sa amelioreze starile de depresie.

– Vitamina K lucreaza impreuna cu zincul, magneziul si fosforul si intareste sistemul osos prin stimularea proteinelor care cresc densitatea oaselor. In acelasi timp, vitamina K impiedica depunerile in exces de calciu in tesuturi, ceea ce ne apara impotriva bolilor cardiovasculare, accidentelor vasculare cerebrale si aterosclerozei.

In plus magneziul, care se gaseste in cantitate mare in spanac, este indicat in prevenirea diabetului, spun ultimele studii de specialitate.
Tot vitamina K pe care o contine spanacul, are un rol important in pastrarea in buna stare a invelisului nervilor, stratul de mielina, contribuind astfel la functionarea optima a sistemului nervos si a creierului.

– Continutul bogat de fibre asociat cu existenta saponinei din spanac, stimuleaza digestia, previne constipatia, mentinand astfel un aparat digestiv sanatos si intestine curate.

Sfat:

Multi dintre specialistii in nutritie sunt de parere ca majoritatea proprietatilor spanacului dispar prin preparare termica si recomanda consumul de suc de frunze de spanac sau salate care contin spanac proaspat.

Pe de alta parte spanacul contine oxalati de potasiu si calciu si nu se recomanda consumul lui in cazul persoanelor ce sufera de boli hepatice, reumatice, renale sau gastrice, decat preparat prin fierbere. In astfel de cazuri se impune consultarea unui medic nutritionist.

Citeste si De ce e bine sa mananci spanacul cu oua


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: