Sistemul muscular – informatii utile

Importanta masei musculare

abdomen plat grasomega 2016

Vorbim des despre masa musculara: cum o mentinem in forma, cum o facem mai puternica sau cum ii marim volumul. Iata cateva informatii utile despre sistemul muscular, informatii care ne vor convinge o data in plus, cat de importanta este mentinerea sanatatii lui prin dieta si miscare fizica.


La noi, oamenii, sistemul muscular contine peste 642 de muschi, care cantaresc aproximativ 40% dingreutatea corpului, multi dintre ei fiind muschi pereche. Unii dintre muschi au o importanta mai mare decat altii – pastrarea pozitiei de echilibru, mersul etc; numai pentru efectuarea unui pas, de exemplu, intra in miscare circa 200 de muschi.

Numarul de muschi nu creste in impul vietii, muschii doar isi maresc volumul ca urmare a ingrosarii fibrelor musculare. Marirea volumului masei musculare se obtine in urma antrenamentelor constante si mai mult sau mai putin intensive. Unele antrenamente doar cresc, in principal, volumul muschilor, altele cresc forta lor.

Sistemul muscular uman contine pe langa muschii foarte mari (dorsali, fesieri, femurali, etc) si muschi foarte mici (muschii urechii si ai ochiului).


Mulschiul care nu intra niciodata in repaus este muschiul inimii care se contracta de 60 – 100 de ori pe minut, in raport cu activitatea pe care o desfaruram la un moment dat.

O data cu inaintarea in varsta scade masa musculara; scaderea este redusa partial de miscarea fizica si de alimentatia corespunzatoare.

Orice miscare a muschilor este controlata de creier prin sistemul nervos. Fiecare muschi este alcatuit din corpul principal cu doua tendoane la extremitati. Forta si miscarile muschilor sunt date de catre celulele cu proteine contractile care intra in componenta tesutului muscular.

Muschii au proprietatea de a se contracta, de a se intinde si a reveni la pozitia initiala, de a raspunde prin miscare la un stimul.

Tot ei au si proprietatea de a modela corpul uman; este o mare diferenta intre o persoana corpolenta ca urmare a stratului consistent de grasime si o persoana corpolenta cu o masa musculara armonios dezvoltata.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: