Si alimentele sanatoase te pot ingrasa

fructe-banane portocale mere kiwi

Ai aflat si tu despre o serie de alimente promovate intens de media ca fiind sanatoase si cu rol stimulativ in scaderea greutatii corporale. Te-ai aliniat la noua dieta, ai renuntat la preparatele fast-food, la sucurile carbogazoase, la mare parte dintre dulciuri si totusi, acul cantarului se ambitioneaza sa-ti arate acelasi numar de kilograme.


Este inca o dovada ca si cele mai sanatoase alimente te pot ingrasa daca pierzi din vedere moderatia sau daca nu le combini corect.
Afla care sunt alimentele care te ajuta sa slabesti daca respecti careva reguli:

– Avocado, pentru multi dintre cei ce vor sa slabeasca, este regele alimentelor. Are si cu ce sa se laude: grasimi mononesaturate, asemanatoare celor din uleiul de masline, vitamine, fibre, antioxidanti. Dar ai grija cat avocado consumi zilnic. Numai 100 de grame de fruct contin 150-160 de calorii, 8-9 grame de carbohidrati si circa 15 grame de grasimi. Nu manca un fruct intreg, combina-l cu rosii si ceapa si condimenteaza-l cu piper si suc de lamaie pentru a grabi arderile de grasimi.

– Iaurtul


Daca 100 de grame de iaurt natural cu 2% grasime contin in jur de 50 de calorii, se schimba situatia cand il combini cu miere, fructe uscate sau cereale obisnuite, rafinate. Numarul caloriilor poate creste la 200-300, ceea ce nu te-ar ajuta deloc sa slabesti. Iaurtul natural simplu ramane, totusi, un aliment sanatos, contine probiotice si proteine si iti mentine starea de satietate care te va impiedica sa gusti altceva intre mese. Il poti combina cu cereale integrale, cu ovaz, de exemplu.

– Salata cu ton

Tonul la conserva este un aliment foarte sanatos; cel in suc propriu, fiind si mai slab in calorii – circa 100/cutie, spre deosebire de cel in ulei. Si este foarte potrivit pentru a transforma o salata cu cruditati intr-un fel principal. Dar daca ii adaugi 100 de grame de maioneza, poti creste numarul caloriilor chiar si la 800-900. Nu te sfatuiesc sa folosesti nici maioneza light, care poate contine si alti aditivi de gust, total nepotriviti daca vrei sa slabesti. Poti, in schimb sa recurgi la iaurt sau, pur si simplu la uleiul de masline si la ierburi aromatice.

– Ouale

Ouale sunt unul dintre cele mai bune alimente. Galbenusul contine toate vitaminele in afara de vitamina C, albusul contine proteine. Numarul de calorii difera in functie de marimea oului si de modul in care este preparat. Un ou fiert, de exemplu, are in jur de 80 de calorii; doua-trei oua fierte cu ceva legume, fiind un mic dejun supersanatos, care iti va tine de foame cateva ore bune. In schimb, o omleta la care vei adauga ulei, ceva branza si ceva bacon poate ajunge la cateva sute bune de calorii.

– Ciocolata neagra

O ciocolata neagra, cu procent cat mai ridicat de cacao, 100 de grame ti-ar aduce un aport de cateva sute bune de calorii, in jur de 600, motiv din care nu trebuie sa o mananci pe toata intr-o zi. 2-3 patratele sunt suficiente pentru a-ti satisface pofta de dulce. Oricum ciocolata neagra este o alternativa mult mai buna decat prajiturile sau produsele de patiserie, care contin faina alba, grasimi nesanatoase, zahar mult sau sare. Antioxidantii, mineralele, grasimile bune – acizii grasi oleic si stearic, din ciocolata neagra, sunt compusi cu reale beneficii pentru sanatatea inimii, a creierului, mentinerea nivelului de glicemie din sange, prevenirea imbatranirii premature.

– Ceaiurile

O ceasca de ceai cald sau rece, este binevenita atat iarna cat si vara. Ne incalzeste, ne racoreste, contribuie la hidratare. Dar obisnuieste-te sa-l prepari in casa. Chiar daca ii vei adauga o lingurita de miere, tot nu va fi asa plin de calorii cum este ceaiul imbuteliat din magazine, plin de zahar, indulcitori si arome sintetice. In plus, iti poti alege tu ceaiurile care sa te ajute sa slabesti: ceai verde, ceai negru, de menta, de papadie etc.

– Branzeturi

Tipurile de branza sunt pe cat de variate la gust, pe atat de variate si in numarul de calorii. Eu, sincer, prefer o felie de branza mai bogata in nutrienti, densa, chiar ceva mai grasa. Ma feresc de branzeturile, asa-numite dietetice sau fara grasimi, care pot avea in schimb alte adausuri nesanatoase. Mai bine putin, bun si sanatos – feta de oaie sau de capra si branzeturile albastre mi se par cele mai bune, parerea fiind pur personala. Compensez numarul de calorii cu reducerea cantitatii.

– Carnea de curcan

Carnea de curcan, in special fileul de piept fara piele, este considerata cea mai potrivita sursa de proteine slabe in dietele de slabire. Este un adevar atat timp cat curcanul este crescut cu hrana naturala. Oricum, ramane fata de carnea rosie o varianta mai buna, dar evitati sa cumparati carne tocata de curcan. In afara de faptul ca este un produs procesat, in asemenea cazuri, carnea alba este amestecata si cu portiuni de carne mai grasa, ceea ce mareste numarul de calorii pe suta e grame. In plus, mai poate contine si aditivi care sa-i prelungeasca termenul de expirare.

– Fructele

Stim cu totii de ce avem nevoie de fructe in dieta noastra: pentru vitamine, minerale, antioxidanti, fibre. Poti consuma 400-500 grame de fructe proaspete pe zi, dar daca vrei sa slabesti tine minte: nu consuma suc de fructe, ci fructe intregi, nu combina fructele cu nimic altceva si consuma-le sub forma de gstare separata, consuma mai rar fructe cu continut mare de carbohidrati: prune, pere, banane, ananas, struguri, fructe uscate si mai des, sau in functie de sezon: fructe de padure, pepeni, cirese, visine, mere, caise, piersici, citrice etc.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: