Sfecla rosie – aliment vedeta in dieta mediteraneana

leguma buna in multe diete

quinoa cu sfecla rosie si chiftele la cuptor

Sfecla rosie este una dintre legumele vedeta in dieta mediteraneana. Are si de ce: beneficiile pe care le aduce sanatatii sunt numeroase si pretioase. Va dezvalui in continuare cateva dintre cele mai importante:


– Regleaza nivelul pH-ului in organism. Sfecla rosie scade nivelul de aciditate din organism si contribuie la crearea mediului alcalin, mediu sanatos, neprielnic declansarii bolilor, inclusiv al cancerului.
– Imbunatateste calitatea sangelui, il purifica si creste numarul globulelor rosii.
– Contribuie la accelerarea metabolismului.
– Regenereaza celulele ficatului.
– Consumul de sfecla rosie este una dintre cele mai bune cai de detoxifiere prin faptul ca mentine sanatatea organului raspunzator de aceasta functie – ficatul, stimuleaza tranzitul intestinal si previne constipatia.
– Mentine sanatatea creierului si-i stimuleaza activitatea.
– Mareste rezistenta la efort fizic.
– Mentine tensiunea arteriala in limite normale si protejeaza sanatatea inimii.
– Mentine stabilitatea glicemiei in sange si previne diabetul.
– Previne imbatranirea prematura, mentine sanatatea pielii, amelioreaza acneea, impiedica formarea varicelor.

Toate acestea sunt posibile datorita faptului ca sfecla contine vitamine:

A, B-uri, C, minerale foarte importante: zinc, potasiu, magneziu, iod, fier, calciu, fosfor, sulf si o gama larga de antioxidanti.


Si pentru a va convinge ca are si un gust foarte bun, va recomand o reteta specifica dietei mediteraneene: salata de sfecla rosie cu iaurt.

Am aflat si va spun si voua ca sfecla rosie isi pastreaza mare parte din calitati prin fierbere, coacerea i le diminueaza.

Ingrediente:

– 1 kg de sfecla rosie;
– 6-7 linguri de iaurt grecesc;
– 100-150 g miez de nuca zdrobit;
– 3-4 linguri de ulei de masline;
– sare, piper, marar.

Preparare:

Spala bine sfecla si pune-o la fiert fara s-o cureti de coaja. Se fierbe pana intra furculita in ea; nu trebuie sa fie foarte moale.
O data fiarta, se lasa la racit, se curata de coaja, se taie cubulete mici sau se da pe razatoarea mare – cum preferi; noi o preferam taiata cubulete.

Intr-un bol amesteca iaurtul cu uleiul de masline, cu condimentele si toarna-l peste sfecla maruntita. Amesteca totul, adauga si nucile si nu ramane decat sa te bucuri de ea si de beneficiile pe care ti le aduce sfecla alaturi de: probiotice din iaurt, grasimi mononesaturate din uleiul de masline, acizi grasi omega 3 din nuci.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: