Semintele de canepa – beneficii

Alimentatie sanatoasa

seminte de canepa

Considerate a fi una dintre cele mai bogate surse de hrana din lume, semintele de canepa sunt inca destul de putin cunoscute in tara noastra, fiind preferate in special de catre vegetarieni, sportivi sau de catre adeptii unui stil sanatos de viata.


Multi sunt sceptici cand aud ca semintele de canepa sunt extrem de sanatoase, ba chiar ca sunt recomandate spre a fi introduse si in alimentatia femeilor insarcinate, dar si a copiilor foarte mici. Insa daca ar sti ca aceste fructe – pentru ca desi li se spune “seminte” este vorba de fapt de fructul de canepa – sunt una dintre cele mai valoroase surse de proteina vegetala si contin toti cei 8 aminoacizi esentiali in sinteza proteinelor, dar si doza perfect echilibrata de acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6, plus ca nu au nicio legatura cu drogul cunoscut sub acelasi nume, poate ca scepticii ar privi acest aliment minune cu alti ochi. Este important sa specificam ca semintele de canepa despre care vei citi in continuare sunt rodul plantei Cannabis Sativa, cultivata in scopul obtinerii fibrelor textile, in timp ce drogul cu care aceasta planta este confundata adesea se numeste Cannabis Indica.

Beneficiile consumului de seminte de canepa

In cazul in care te intrebi ce gust au aceste mici seminte, probabil te voi surprinde spunandu-ti ca gustul lor se aseamana cu cel al miezului de nuca proaspat macinat, in plus, beneficiind de o aroma aparte. Pe langa aminoacizii esentiali care nu pot fi sintetizati si acizii grasi, aceste mici seminte contin cantitati importante de magneziu, fosfor, zinc, potasiu si fier. In continuare, voi face o trecere in revista a beneficiilor pe care le aduce introducerea semintelor de canepa in alimentatie:

– O adevarata binecuvantare pentru vegetarieni, dar si pentru cei care vor sa adopte un stil de viata sanatos, semintele de canepa se numara printre putinele alimente care asigura cantitatea optima de proteine.


– Datorita aminoacizilor grasi esentiali pe care ii contin, semintele de canepa contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange si la mentinerea sanatatii inimii.

– Raportul ideal de acizi grasi Omega 3 si Omega 6 (3:1), impreuna cu magneziul pe care il contin duc la imbunatatirea circulatiei sangelui si la reducerea inflamatiilor cauzatoare de hipertensiune.

– Consumate in mod regulat, aceste seminte asigura sursa necesara de imunoglobine necesare producerii anticorpilor, intarind astfel sistemul imunitar. Macar pentru acest beneficiu si tot merita sa le introduci in alimentatia ta si a copilului tau.

– Asa cum spuneam si la inceputul articolului, canepa (semintele) poate fi introdusa si in alimentatia femeilor insarcinate, fiind extrem de benefica dezvoltarii fatului. S-a dovedit ca o alimentatie care se bazeaza pe un nivel crescut de acizi grasi Omega 3 contribuie la cresterea greutatii si lungimii la nastere a fatului, diminuand in acelasi timp riscul nasterii premature.

– S-a demonstrat, de asemenea, ca semintele de canepa sunt singurele seminte comestibile care contin acidul gamma lanoleic esential in tratarea simptomelor asociate menopauzei, sindromului premenstrual si a dezechilibrelor hormonale.

– Se spune ca prin consumul regulat de seminte de canepa poti preveni aparitia si instalarea depresiei, anxietatii, prin imbunatatirea starii de spirit, dar si a unor maladii severe precum Alzheimer sau Parkinson.

– Nici diabeticii n-ar trebui sa excluda aceste seminte din alimentatie, acestea avand un indice glicemic scazut si fiind pline de o serie de elemente nutritive valoroase care ajuta la mentinerea nivelului de zahar in sange in parametri optimi. Acidul gamma-linoleic amintit, util in prevenirea si tratarea simptomelor premenstruale fiind extrem de util si in inlaturarea senzatiei de amorteala si intepaturi la nivelul membrelor inferioare, specifice pesoanelor care sufera de diabet.

– Semintele de canepa pot fi folosite cu succes in timpul unei diete/cure de slabire, datorita continutului ridicat de fibre care duc la imbunatatirea digestiei. Datorita compozitiei lor aceste seminte sunt ideale si pentru cei care fac sport si miscare, asigurand o cantinate mare de proteine sanatoase si extrem de satioase.

– Si pielea poate capata un aspect mai sanatos, prin simpla introducere in alimentatia zilnica a nu mai mult de 20 de grame de seminte de canepa. Acizii grasi din compozitia acestora imbunatatesc elasticitatea pielii.

Avand un gust placut, asemanator cu cel al miezului de nuca, semintele de canepa pot fi consumate ca atare, crude, introduse in iaurturi, salate, smothieuri sau pot fi introduse in diverse retete de patiserie, supe, dressinguri, serbeturi, sosuri etc.

Cat despre doza zilnica recomandata, parerile sunt impartite. Se stie insa ca pentru o dieta de 2000 de calorii este suficient sa se consume 2 linguri de seminte de canepa/zi, acestea asigurand urmatoarele: 6,6g de Omega 6 si 2,2g de Omega 3. Femeilor insarcinate li se recomanda cresterea acestei doze pana la 3 sau chiar 4 linguri de seminte pe zi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: