Secretul mentinerii organismului in forma: putin si des

in tot ce faci: sport, alimentatie, hidratare

1-grasomega-iunie 2017

Ce inteleg eu prin mentinerea organismului in forma buna: din punct de vedere fizic – greutate corporala normala, dar nu fara masa musculara, conform varstei si sexului, iar psihic vorbind – pofta de viata.


Daca doar slabesti si nu ai masa musculara nu vei arata bine, fie ca femeie, fie ca barbat, decat, eventual, imbracat. Daca esti tot timpul obosit si plictisit, iar nu vei arata bine. Pe scurt forma buna a organismului inseamna sanatate.

Trei sunt factorii care iti pot garanta ca vei fi mereu in forma: dieta zilnica, sportul si hidratarea.

Dieta zilnica


Nu am sa vorbesc despre ce trebuie sa mananci; cred ca esti la curent cu ceea ce inseamna alimentatie sanatoasa, care sa contina nutrientii de baza: proteine, minerale, vitamine, fibre, antioxidanti etc.
Am sa-ti spun cum ar trebui sa mananci: mananca putin si des. Respecta cele trei mese principale si nu sari calul in marimea portiilor sau in viteza cu care termini masa. Ca sa nu ajungi la o senzatie acuta de foame de la o masa la alta, ia-ti si gustarile dintre mese, in concluzie mananca la doua-trei ore. Nu trebuie sa urmaresti ceasul neaparat, unele mese pot fi mai consistente, altele mai putin, dar important este sa eviti sa mananci de pofta, ci numai atunci cand iti este foame. Evita si mancatul pe fond nervos, iar daca ai o problema cu mancatul compulsiv, nu o lasa nerezolvata.

Sportul

Sportul este cel care iti dezvolta nu numai masa musculara, ci te ajuta si la mentinerea unei forme bune a psihicului. Iti recomand acelasi mod de a face sport: putin si des, dar intens. Adica daca nu ai rabdare sau timp sa petreci una-doua ore la sala sau sa alergi o ora prin parc, adopta stilul HIIT (higt-intensity interval training) exercitii intense timp de 30-40 secunde cu pauze scurte (10 secunde) intre ele, pe o durata de 5-7 minute. Dau rezultate bune in arderea grasimilor, ardere ce continua si dupa ce ai incheiat exercitiile, in cresterea masei musculare si in sensibilizarea organismului la insulina. Le poti face oriunde, fara echipament sofisticat.

Hidratarea

Hidratarea conteaza mult in pastrarea sanatatii, nu exista viata fara apa, dar conteaza si in aspectul fizic. Daca vei slabi, pielea nehidratata va deveni uscata, lipsita de elasticitate, nu se va putea restrange si va capata aspect de piele batrana, ridata si lasata.

Te sfatuiesc sa nu bei apa numai in doua-trei randuri pe zi in cantitati mari, ci putin si des, dar tine cont ca trebuie sa atingi cei 1,5 – 2 litri, poate chiar mai mult in zilele caniculare sau in zilele cand depui mai mult efort.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: