Scortisoara reduce efectul negativ al abuzului de grasimi din diete

scortisoara

Scortisoara, condiment folosit pana nu demult aproape in exclusivitate la prepararea dulciurilor, se dovedeste a fi un condiment cu multe beneficii pentru sanatate.


Contine calciu, magneziu, fier, fosfor, potasiu, vitamina A, vitamina C, carbohidrati, ceva grasimi si putine proteine. Are proprietati antioxidante, antifungice, antiinfectioase. Consumul de scortisoara imbunatateste functiile aparatului digestiv, aparatului respirator, sistemului nervos central, mareste capacitatea de invatare si memorare. Scade glicemia si colesterolul bolnavilor de diabet, poate controla nivelul tensiunii arteriale, grabeste vindecarea ranilor, amelioreaza durerile de gat, tusea, artrita.

Un beneficiu important al consumului de scortisoara este faptul ca poate reduce efectul negativ al abuzului de grasimi din diete. Grasimile sunt rezerva noastra de energie si baza structurii membranelor celulare. Nu le putem exclude din dieta. Dar excesul de grasimi este nociv: este raspunzator de cresterea in greutate, de cresterea colesterolului, de risc marit de diabet si este factorul numarul 1 in aparitia problemelor cardiovasculare – infarct, atac vascular cerebral.

Scortisoara are proprietatea de a reduce depunerile de grasime abdominala si de a imbunatati nivelul de glucoza si de insulina din sange. Aceasta proprietate se datoreaza in special calitatilor antiinflamatorii si antioxidante, care protejeaza organismul de stresul oxidativ.
Stresul oxidativ apare atunci cand antioxidantii nu pot face fata oxidantilor – radicalilor liberi si are drept consecinta deteriorarea moleculara a organismului – proteine, grasimi, ADN si aparitia unor boli grave: ateroscleroza, infarct, Parkinson, Alzheimer, cancer etc.


Ar trebui sa mai stiti ca:

– Scortisoara este de doua tipuri: scortisoara de Ceylon, mai rara pe piata din cauza pretului ridicat, dar mult mai benefica sanatatii si scortisoara de China, cu mai slabe calitati.
– Ca orice exces, nici excesul de scortisoara nu mai este benefic. Este contraindicat, in special, consumul de scortisoara celor cu probleme hepatice, din cauza cumarinei – compus care nu e pe placul ficatului.
– Suplimentele cu scortisoara nu trebuie luate concomitent cu tratamentul pentru diabet fara avizul medicului.

Si totusi:

Nu mizati in exclusivitate pe scortisoara; mai sanatos este sa mancati echilibrat, iar in privinta grasimilor, consumati-le mai des pe cele mononesaturate si polinesaturate (ulei de masline, peste, seminte si fructe oleaginoase, crude nu prajite) si mai rar grasimi saturate(din surse animale) si grasimi trans.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: