Sanatatea intestinelor previne cresterea in greutate

naut - fibre si putine grasimi

Sanatatea intestinelor contribuie in cea mai mare masura la starea noastra de sanatate fizica si mintala. Aici este localizata cea mai mare parte din sistemul imunitar, circa 70-80%. Tot aici exista la fel de multi neuroni ca si in maduva spinarii si la fel de multi neurotransmitatori responsabili de dispozitia in care ne aflam, ca si in creier. Nu degeaba sistemul digestiv este considerat, ca urmare a importantei in functionarea organismului, al doilea creier.


La randul ei, sanatatea intestinelor depinde de echilibrul dintre miliardele de bacterii bune si rele, care traiesc acolo si formeaza microflora intestinala sau microbiomul intestinal, cum i se mai spune.

Cum influenteaza microflora intestinala greutatea corporala

– Influenteaza direct digestia, modul in care sunt absorbiti nutrientii din alimente si cum sunt stocati ca sursa de energie. Exista sute de tipuri de bacterii, unele sunt specializate pe digerarea de fibre si conduc la o scadere a greutatii corporale, altele digera flavonoide, antioxidanti care, de asemenea te ajuta daca vrei sa slabesti, altele stimuleaza absorbtia grasimilor si conduc la stocarea lor in organism, deci la acumulare de kilograme.


– Sanatatea microflorei intestinale previne inflamatia si rezistenta organismului la insulina, doi factori care provoaca obezitate si sindrom metabolic.

– Unele bacterii au rolul de a echilibra numarul hormonilor de grelina, care cresc apetitul.
Altele, prin descompunerea fibrelor produc substante chimice, cum este propionatul, cu rol in scaderea apetitului.

Cum pastram echilibrul microflorei si sanatatea intestinelor

– Printr-o dieta bogata in fibre – legume, leguminoase, fructe, cereale integrale;
– Consum regulat de probiotice – iaurt, chefir, varza murata, masline in saramura, ciocolata neagra;
– Consum redus de zahar – produce dezchilibru major intre bacteriile bune si cele rele, afectiuni digestive grave, inclusiv cancer intestinal;
– Evitarea carentelor de calciu si de vitamina D;
– Limitarea consumului de carne rosie, alimente procesate si alimente cu continut mare de grasimi saturate, care ingreuneaza digestia si predispun la constipatie;
– Evitarea excesului in consumul de alcool, cafea, tutun;
– Respectarea programului de masa.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: