Sanatatea intestinelor asigura arderea caloriilor si confortul general

Intestine sanatoase

5 branza rasa mozzarella si iaurt grecesc

Cand intestinele sunt sanatoase organismul reuseste sa asimileze din alimentatie la cote maxime nutrientii necesari functionarii. In caz contrar, apare nevoia obsesiva de a manca mai mult; urmarea evidenta fiind un plus de calorii care nu pot fi arse si care se depun, marind stratul de grasime.


Apar din ce in ce mai des balonarile, durerile abdominale, constipatia, diareea sau alte afectiuni mai grave, toate ducand la o crestere progresiva a disconfortului general.

Sanatatea intestinelor depinde in mare parte de miliardele de bacterii, mult mai numeroase decat locuitorii planetei, care formeaza flora intestinala. Ele isi pun amprenta nu numai pe felul in care aratam, ci si pe felul in care functioneaza sistemul imunitar, pe starea noastra generala de bine din punct de vedere fizic si psihic.

Comunicarea cu creierul este permanenta; furia, frica, nelinistea, dezamagirile etc, toate trec si prin stomac, creste aciditatea gastrica, iar miscarile intestinului se blocheaza semnificativ. Motiv pentru care incercati sa evitati in timpul mesei discutiile contradictorii, uitati de plata facturilor sau de tachinarile sefului, mancatul pe fond nervos nu numai ca ingrasa, ci transmite starea voastra bacteriilor intestinale si le tulbura activitatea.


Miliardele de bacterii din intestine pot fi si bune si rele. Noi trebuie sa mentinem echilibrul intre ele, pentru ca altfel, becteriile negative cresc riscul de aparitie al inflamatiei in organism si perturba prin consecintele ei, activitatea sistemului imunitar.

Studiile au demonstrat ca persoanele supraponderale si obeze au un numar mai mare de bacterii negative in intestine, decat persoanele cu greutate normala.

Cum pastram sanatatea florei si implicit a intestinelor

– Echilibrul florei. Mai multe alimente naturale – mai putine alimente procesate, mai putine grasimi saturate si dulciuri rafinate, mai putin stres – mai multa relaxare, odihna suficienta, disciplina in programul meselor, moderatie in cantitatile din farfurie, masticatie lenta. Dietele care nu asigura varietate si curele de slabire care elimina anumiti nutrienti din alimentatie pot perturba serios echilibrul florei intestinale, acesta fiind unul dintre motivele care duc la ingrasare in momentul in care nu mai sunt tinute.

Un mare dusman al florei intestinale sunt antibioticele, in special in cazul copiilor, unde flora inca nu este pe deplin definitivata. Sunt cazuri cand nu se pot evita, dar in nenumarate randuri apelam la antibiotice chiar si fara sa cerem sfatul medicului.

– Miscarea fizica. Este importanta in intretinerea sanatatii intestinelor pentru ca tonifica musculatura colonului, ceea ce are efecte benefice in stimularea tranzitului si prevenirea constipatiei.

– Consumul de prebiotice si probiotice. Prebioticele fermenteaza si pregatesc terenul pentru dezvoltarea probioticelor. Le asimilam din ceapa, praz, hrean, anghinare, usturoi, banane, fructe de padure.

Probioticele, bacteriile vii, sunt prezente in iaurt, chefir, lapte nefiert – cu conditia ca animalele sa fie hranite natural si sa fie sanatoase, bors, muraturi pregatite numai cu sare, fara otet: varza murata, castraveti murati etc.

– Consum zilnic de fibre. Legumele si fructele sunt principalele surse de fibre si nu ar trebui sa treaca nici o zi fara legume la mesele principale si fructe, mancate separat, intre mese. Dar nu uita doua lucruri: 1. fibrele au nevoie de apa ca sa-si dezvolte proprietatile, deci hidrateaza-te suficient, 2. pregatirea termica prelungita si sofisticata le distruge in mare parte, asa ca cel mai bine este sa recurgi cat mai des la salatele de cruditati de sezon.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: