Rolul grasimilor pentru sanatate, bune / rele, cantitati

ce se intampla in lipsa lor in organism

salata caprese cu ulei de masline

Blamate, eliminate din diete, considerate inamicul numarul 1 al sanatatii si siluetei, grasimile si-au recastigat drepturile si importanta de macronutrient esential in alimentatie. 25-30% din mancarea noastra zilnica ar trebui sa fie formata din grasimi. Dar, atentie: organismul poate sintetiza si el grasime din carbohidrati, de exemplu, iar surplusul de grasime provoaca obezitate.


Rolul grasimilor pentru sanatate

– Sursa de energie mai eficienta decat carbohidratii sau proteinele; 1 gram de grasime elibereaza 9 calorii;
– Depozit de rezerva pentru cazuri de urgenta (ex – esti bolnav si nu poti manca);
– Furnizeaza vitaminele liposolubile A, D, E, K si asigura absorbtia si transportul lor la organe;
– Construiesc si mentin sanatatea membranelor celulare;
– Participa la mentinerea echilibrului hormonal;
– Mentin starea de satietate.

Dar, da, exista si un mare DAR: sunt doua feluri de grasimi: bune si rele. Din cele 30 de procente trebuie sa consumi 20 de procente de grasimi bune si numai 10 procente de grasimi rele.


1. Grasimile bune, sanatoase sunt grasimile nesaturate cu efect benefic in pastrarea unui nivel normal de colesterol si in scaderea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si pot fi la randul lor:

– Mononesaturate (MUFA) sunt de origine vegetala: ulei de masline, avocado, nuci, migdale, masline, arahide.

– Polinesaturate (PUFA) includ doua grupe: acizi grasi omega 3 – pe care ii asimilam in cea mai mare parte din peste gras (sardine, somon, hering, cod, macrou), seminte de in, de chia, nuci si acizi grasi omega 6 – pe care ii asimilam din seminte, nuci, migdale, dar in special, din mai toate uleiurile vegetale.

Observatie 1: acizii grasi omega 6 se pot transforma in grasimi rele daca sunt consumati peste masura; raportul omega 3 – omega 6 ar trebui sa fie 1-4.
Observatie 2: in cantitati mari toate grasimile bune – poli sau mononesaturate pot deveni grasimi rele.

2. Grasimile rele, nesanatoase sunt grasimile saturate si grasimile trans; ele cresc nivelul de colesterol rau si riscul de boli cardiovasculare si se gasesc in carne, unt, smantana, branzeturi grase, produse de patiserie, chipsuri, biscuiti, unele uleiuri (palmier, cocos), produse din carne procesata, margarina, alimente fast-food.

Importanta grasimilor, ce se intampla in lipsa lor din organism

– Senzatie de oboseala, dificultati de concentrare si memorare;
– Risc marit de afectiuni ale inimii si vaselor sanguine;
– Senzatie permanenta de frig;
– Carente de vitamine liposolubile;
– Senzatie persistenta de foame;
– Piele uscata si cu tendinta de descuamare;
– Aspect uscat al parului; caderea parului;
– Senzatie de uscaciune a ohilor.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: