Riscurile la care te poate expune dieta ketogenica

carne de porc la tuci

In ultimul timp dieta ketogenica a castigat teren in randul sustinatorilor de diete si ca urmare, este pusa mai serios sub lupa specialistilor in medicina. Inca nu s-a ajuns la rezultate clare in ceea ce priveste efectele secundare pe care le-ar putea avea pe termen lung, deoarece nu sunt multi cei care o pot urma pe durate lungi de timp, ca stil de viata. Insa unele concluzii au aparut deja.


Dieta ketogenica, pe scurt, consta in reducerea drastica a consumului de carbohidrati si marirea consumului de grasimi si a fost elaborata de cadre medicale ca tratament pentru bolnavii de epilepsie. Organismul intra in starea de cetoza, adica in lipsa carbohidratilor, va folosi in arderile de calorii, ca sursa de energie, grasimile stocate in corp.

Informeaza-te temeinic daca vrei sa urmezi aceasta dieta. Nu este deloc usoara, este pretentioasa – trebuie sa stii exact ce si cat mananci, nu o poate urma oricine si in nici un caz nu trebuie sa o incepi fara acordul medicului tau.

Riscurile dietei ketogenice pot fi foarte mari pe termen lung.


– Carente serioase de vitamine si minerale

Reducerea la extrem a consumului de fructe, legume, leguminoase si cereale, creaza carente grave de vitamine, minerale, antioxidanti, ceea ce dauneaza grav sanatatii. Creste semnificativ riscul de boli ce nu mai pot fi vindecate: osteoporoza, afectiuni cardiace, diabet, Alzheimer, cancer.
In plus, lipsa acestor alimente iti reduce aportul de fibre in alimentatie, ori fibrele au o mare importanta in sanatatea intestinala, care conteaza extrem de mult in starea ta generala de sanatate.

– Colesterol marit si boli cardiace

Consumul mare de grasimi saturate din dieta ketogenica – carne, sunca, ulei, branzeturi fermentate, smantana, unt etc, poate provoca la inceput probleme cu digestia.
Pe termen lung insa, problemele devin mult mai grave: colesterol marit risc de obezitate, risc marit de ateroscleroza, diabet, guta.

– Deshidratare

Te poti deshidrata mult mai repede urmand dieta ketogenica. In lipsa carbohidratilor din alimentatie, organismul consuma glicogenul depozitat in ficat si masa musculara. Procesul respectiv consuma 3 g de apa pentru fiecare gram de glicogen.
Un consum mai mare de apa este necesar si pentru eliminarea radicalilor liberi, dezvoltati in numar mai mare prin arderea grasimii in urma instalarii starii de cetoza.

– Dezechilibru electrolitic

Lipsa mineralelor din dieta zilnica, urmare a consumului scazut de legume si fructe, impreuna cu eliminarea abundenta de lichid, provoaca pierderi mari de electroliti, importanti in procesele din organism – calciul, sodiul, magneziul, potasiul. Urmarile acestui fapt sunt crampele musculare si slabiciunea, dar ele pot fi si mai grave pe termen lung: aritmie cardiaca, fluctuatii ale tensiunii arteriale, tulburari ale sistemului nervos, stari de confuzie.

– Afectiuni ale rinichilor

Pierderea de electroliti poate duce, in acelasi timp, la afectiuni renale, mai grava fiind producerea de pietre la rinichi, afectiune dureroasa, care necesita interventii medicale.

– Dezechilibru acido-alcalin

Atat cetonele cat si carnea si grasimile in care abunda dieta ketogenica, pot afecta echilibrul acido-alcalin din organism, in sensul ca vor creste nivelul de aciditate. Mediul acid este propice bolilor; reziduurile, de exemplu, sunt acide. Organismul functioneaza bine intr-un mediu usor alcalin, cu un pH in sange de 7,35-7,45; nivelul acid fiind situat sub 7.

Alte efecte negative ale dietei ketogenice:

– Primele saptamani pot fi greu de depasit, cauza fiind asa-numita gripa-keto. Simptomele sunt cauzate de eliminarea brusca din dieta a carbohidratilor si se manifesta prin dureri de cap, slabiciune, ameteala, greata, varsaturi, dureri musculare, constipatie, stari de iritare; simptome care pot fi agravate de pierderea electrolitilor.
– Ca orice alta dieta, nici dieta ketogenica nu este scutita de aparitia efectului yo-yo.
– Risc mai mare de depresie, datorat reducerii consumului de carbohidrati, cat si eventualei nereusite in urmarea dietei.
– Risc de aparitie a tulburarilor de alimentatie.
– Respiratie urat mirositoare.
– Dezinteres pentru miscare fizica si sport.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: