Riscurile dietelor bazate pe post intermitent

sticla apa plata

Dietele de slabire bazate pe post intermitent au in continuare o mare popularitate pentru ca sunt usor de urmat, nu au planuri fixe de meniuri pe zile si nu restrictioneaza prin eliminarea vreunei grupe de nutrienti. Principiul lor de functionare este organizarea diferita a programului de masa, total diferit fata de principiul de baza – adica cinci mese pe zi, in care sunt incluse si cele doua gustari.


Una dintre variantele cele mai cunoscute de post intermitent este 5:2, cand cinci zile pe saptamana poti manca normal (circa 2000 de calorii pe zi), urmand ca in celelalte doua zile sa te rezumi la numai o patrime, adica in jur de 500 de calorii.

Alta varianta este 16:8, cand iti alegi un interval zilnic de 8 ore in care poti manca normal, pentru ca in restul de 16 ore sa nu bei decat lichide (apa, ceai, cafea).

Cum se argumenteaza scaderea in greutate: in perioada de post, organismul nemaiprimind suficienta energie din hrana, va consuma din stratul de tesut adipos, din grasimea acumulata.
Ca orice alta dieta de slabire nici postul intermitent nu va functiona la fel pentru toti cei care vor adera la ea. Pe termen scurt poate fi eficienta, pentru ca, la urma urmei functioneaza ca orice alta dieta hipocalorica, dar si aici poate aparea efectul yo-yo, iar pe termen lung te poate expune si unor riscuri pentru sanatate.


Ce riscuri poate avea postul intermitent urmat pe termen lung

– Deshidratare – hidratarea nu se face numai cu lichide, ci si din alimente; in intervalele de post trebuie sa consumi mai multa apa decat de obicei;
– Cresterea nivelului de glucoza din sange. Hiperglicemia nedepistata si netratata poate provoca afectiuni grave ale ochilor, rinichilor, ale sistemului nervos si chiar ale inimii;
– Oxidarea celulara, care implica imbatranirea prematura (Alzheimer, Parkinson si alte afectiuni grave);
– Risc marit de declansare a problemelor cardiace;
– Tulburari de somn, oboseala;
– Dureri de cap ca urmare a deshidratarii si a lipsei de mancare;
– Arsuri stomacale ca urmare a acidului gastric declansat de senzatia de foame in stomacul gol;
– Stari de anxietate si nervozitate pentru cei obisnuiti cu un program regulat de masa;
– Probleme digestive in cazurile in care consumi prea mult in intervalele in care ai voie;
– Formarea de obiceiuri proaste in ceea ce priveste programul de masa.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: