Riscurile dietei de 500 de calorii pe zi

morcovi

In mod normal, dieta de 500 de calorii/zi cu limita maxima de 800 calorii/zi, adica un sfert din numarul normal de calorii necesare, nu trebuie urmata decat sub supraveghere medicala. Persoanele obeze sunt supuse unor astfel de diete inaintea unor interventii medicale, deoarece stratul prea gros de grasime, mareste riscul de complicatii post-operatorii si timpul de refacere.


Daca esti tentat sa urmezi dieta de 500 de calorii trebuie sa stii la ce riscuri te expui:

– Carente nutritionale

O dieta atat de restrictiva si lipsita de varietate nu-ti poate asigura toti nutrientii de care organismul are nevoie. Carentele nutritionale pot fi agravate in cazul persoanelor adulte trecute de varsta de 40 de ani, cat si in cazul persoanelor care sufera de unele afectiuni cronice si la care absorbtia nutrientilor nu se face corect nici in cazul unei diete normale.
Simptomele care pot aparea sunt: lipsa de energie, slabiciune, dureri de cap, ameteli, insomnie, stari de greata.


– Carente de vitamine liposolubile

O dieta de 500 de calorii nu poate avea in meniu suficiente grasimi; acestea avand un numar mare de calorii, sunt practic eliminate aproape complet. Daca reducerea consumului de grasimi saturate sau trans este o masura buna, nu acelasi lucru se intampla atunci cand ai eliminat si grasimile sanatoase, mono si polinesaturate, provenite din peste, ulei de masline, seminte, fructe oleaginoase etc. Lipsa de grasimi mareste pericolul de a nu fi absorbite vitaminele liposolubile; vitaminele A si E – antioxidanti de baza, vitamina D si vitamina K, fiecare avand roluri importante in multe procese care se petrec in organismul tau.

– Formarea calculilor biliari

Pierderea rapida in greutate asociata cu lipsa grasimilor din alimentatie poate mari pericolul de formare a calculilor biliari (pietre la nivelul vezicii biliare), care pot bloca caile biliare si provoaca dureri si presiune abdominala, greata, varsaturi, febra si care necesita neaparat tratament specializat.

– Scaderea masei musculare

Pierderea rapida in greutate obtinuta prin infometare, in cazul dietei cu 500 de calorii, creste pericolul de scadere a masei musculare, aliatul tau in eforturile de pierdere in greutate. Urmarea directa este incetinirea metabolismului si a vitezei de ardere a caloriilor.

– Deshidratare si dezechilibre electrolitice

Dietele hipocalorice provoaca in multe cazuri deshidratare urmata de dezechilibre ale electrolitilor din sange. Cei mai importanti electroliti sunt calciul, magneziul, sodiul si potasiul. Cauza principala este dieta lipsita de nutrienti esentiali, saraca in vitamine si minerale.

– Probleme de sanatate a inimii

Dietele hipocalorice au dublu efect asupra sanatatii inimii: prin scaderea masei musculare, inclusiv muschiul inimii are de suportat consecinte negative.
In al doilea rand repetarea dietelor si fluctuatiile de greutate provocate de efectul yo-yo, au efect negativ asupra vaselor de sange, ducand in final la ateroscleroza.

– Tulburari de alimentatie

Obsesia calcularii caloriilor consumate zilnic si retinerea exagerata de la mancare pot dezvolta tulburari psihologice grave legate de alimentatie: anorexia sau bulimia, afectiuni extrem de greu de vindecat.

Ce spun medicii

– Dieta hipocalorica trebuie asistata medical si nu trebuie prelungita in timp;
– In acelasi timp o dieta cu consum mai mic de calorii, dar care sa contina toti nutrientii necesari proceselor fiziologice este o dieta sanatoasa, capabila sa ne prelungeasca viata, prin reducerea riscurilor de boli cardiace, boli digestive, boli degenerative, diabet, cancer. Practic, ar trebui sa nu consumam mai mult decat avem nevoie. Tot ce consumam si nu reusim sa ardem prin activitatea zilnica si prin miscare fizica se depune si devine dusmanul sanatatii noastre.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: