Rigiditatea musculara – cauze si remedii

sport grasomega pe plaja

Rigiditatea musculara se traduce, de obicei, prin dificultatea de a te misca in primele momente dupa repaus; de exemplu, atunci cand te ridici din pat sau de pe scaun si te misti greu, simtindu-te anchilozat. In cele mai fericite cazuri, disconfortul dispare dupa cateva miscari, dar in cazuri mai serioase, rigiditatea poate fi insotita de dureri si crampe care nu te parasesc decat dupa cateva zile.


Lasam pe seama medicului cazurile mai grave provocate de afectiuni reumatismale sau infectii (tetanos, poliomielita, meningita, lupus etc) si ne indreptam atentia catre cazurile mai simple, pe care le putem rezolva singuri.

Cauze frecvente ale rigiditatii musculare

– Efort intens al muschilor la antrenemente sau la alte activitati dupa o perioada mai lunga de repaus, caz in care se pot deteriora fibre musculare;
– Lipsa incalzirii muschilor inainte de antrenament sau de orice alta activitate care necesita un efort mai mare;
– O miscare brusca la antrenementele cu greutati, un pas gresit la jogging etc, care pot provoca intinderi sau rupturi musculare;
– Entorsele care afecteaza atat muschii cat si ligamentele;
– O lovitura in apropierea unui muschi sau o intepatura de insecta;
– Pozitie incomoda pe timp prelungit;
– Expunerea brusca de la cald la rece, la mediu umed sau la curent;
– Lipsa unor nutrienti din alimentatie – magneziu, calciu, seleniu, potasiu, vitamine B si C;
– Sedentarismul;
– Greutatea corporala mai mare decat cea normala, care forteaza muschii scheletici.


Ce remedii avem la indemana cand nu e nevoie sa apelam la medic

– Odihna si relaxare. Continuarea activitatii care ne-a provocat suferinta muschilor poate sa le agraveze starea. Se impune odihna pentru cateva zile si reluarea activitatii in mod treptat, nu cu eforturi mari;
– Exercitii usoare de intindere pentru refacerea flexibilitatii muschilor afectati, de durata scurta (cateva minute) la inceput si fara fortarea lor, in cazul in care sunt durerosi;
– Comprese aplicate alternativ cu caldura si gheata;
– Bai calde pentru stimularea circulatiei sangelui, o circulatie buna va grabi vindecarea;
– Masaj bland pe zonele afectate cu unguente din plante.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: