Reteta de pateuri cu ciuperci pentru ziua Carbo a dietei Rina

1-pateuri cu ciuperci ziua carbohudrati dieta Rina

Cea de-a treia zi din ciclul celor 4 care se succed in cadrul dietei Rina pe parcursul celor 90 de zile este ziua Carbohidratilor. Multi dintre cei care urmeaza aceasta cura de slabire sunt de parere ca aceasta este ziua rasfatului, intrucat pot manca alimente care sunt absolut interzise in alte diete: pateuri simple sau cu ciuperci, varza, spanac, covrigi, foietaj si chiar si dulciuri, iar ciocolata neagra este obligatorie.


Daca iti plac produsele de panificatie si de patiserie, probabil ca si tu te vei bucura de ziua Carbohidratilor in care vei putea manca pateuri sau prajituri fara sa simti sentimentul de vinovatie. In perioada in care traiam dupa principiile dietei Rina reuseam sa nu ma simt vinovata doar atunci cand nu ma atingeam de produsele de patiserie si mancam in schimb mamaliguta cu spanac, varza calita sau tocanita de ciuperci. Dar marturisesc ca cea mai mare satisfactie gustativa o traiam atunci cand mancam placinta cu spanac sau pateuri cu ciuperci pe care le poti vedea in imaginile de mai jos, imediat sub reteta.

Ingrediente necesare pentru pateuri cu ciuperci

– 400 g de foietaj;
– 400 g ciuperci champignon proaspete;
– o ceapa mare;
– 3-4 catei de usturoi pisat;
– sare, piper;
– 2 linguri ulei de masline sau floarea soarelui;
– 1 ou batut (optional).


Iti recomand sa citesti neaparat si: Carbohidratii, ce mananc eu in ziua a 3-a a dietei Rina.

Mod de preparare

Ciupercile spalate si taiate bucati mici se calesc intr-o tigaie in cele 2 linguri de ulei de masline sau de floarea soarelui impreuna cu ceapa tocata marunt. Ca sa grabesti procesul de preparare, presara putina sare peste amestecul de ceapa si ciuperci. Ciupercile isi vor lasa zeama si vor scadea considerabil in volum, iar cand sucul lasat de acestea va scadea, adauga usturoiul pisat si sare si piper dupa gust. Opreste focul si lasa la racit umplutura. Eu procedez exact la fel atunci cand vreau sa mananc mamaliguta cu ciuperci in zilele de carbohidrati ale acestei diete, servind aceasta tocanita simpla cu mamaliguta. Pentru varietate, tocanita poate fi asezonata si cu o mana de marar proaspat tocat.

Cand umplutura (tocanita de ciuperci) este suficient de rece poti incepe umplerea pateurilor. In varianta cea mai simpla, se poate presara umplutura pe jumatate din foia de aluat, ruland-o apoi ca pe orice rulada. Dupa ce o asezi in tava sectioneaza rulada, asa incat sa formezi mai multe rulouri mici. Procedeaza la fel si cu cealalta jumatate de foaie. Daca doresti le poti unge cu ou batut (vor arata mai bine la final), insa daca nu vrei sa te abati de la regulile dietei Rina, pentru a te asigura de continuitatea slabirii, omite aceasta etapa.

Eu prefer sa fac pateuri ca cele pe care le poti vedea in imaginile de mai jos. Pentru a obtine aceasta forma procedez in felul urmator: sectionez foaia de aluat in patrate cat pot eu de egale si pun apoi pe jumatate dintre ele umplutura de ciuperci cu ceapa si usturoi, iar celelalte jumatati le crestez, astfel incat sa obtin un model similar unui fagure. Apoi ung cu ou batut (sau apa) marginile patratelor cu umplutura si asez deasupra patratele crestate de aluat, dar nu inainte de a le intinde putin, pentru a capata forma de fagure. Dupa ce le asez in tava tapetata cu hartie de copt, le ung cu ou batut si dau tava la cuptorul preincalzit la 220 grade pentru aproximativ 10-12 minute.

Daca scoti din ecuatie oul batut, aceste pateuri sunt potrivite nu doar pentru zilele de carbohidrati ale dietei Rina, ci si pentru orice zi de post. Iar daca te intrebi cate pateuri de acest fel pot fi consumate in zilele Carbo, raspunsul variaza in functie de dimensiunea pateurilor, dar eu nu consumam niciodata mai mult de 2 pateuri la pranz si 1 la cina.

Ca sa-ti fie mai usor sa estimezi cantitatile, te invit sa consulti tabelul de aici: Gramajele alimentelor din grupele dietei Rina.

Sper sa testezi si tu aceasta reteta, pentru ca daca iti plac ciupercile, cu siguranta iti vor placea si aceste pateuri delicioase!


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: