Principii alimentare sanatoase de prin lume adunate

Franta, Italia, Grecia, Japonia

limba de mare la tigaie sos de unt si lamai

In urma unor studii si statistici, cercetatorii au ajuns la concluzia ca unele popoare au o stare generala mai buna de sanatate si ca urmare, o medie mai mare a sperantei de viata. Motivele sunt multe si variate, dar unul dintre cele mai importante este alimentatia, dat fiind ca obezitatea este sursa unor boli foarte grave si sursa imbatranirii premature.


Aflati care sunt principiile alimentare ale celor mai sanatoase popoare, care se confrunta cel mai rar cu boli grave precum cele cardiovasculare, degenerative, cancerul, diabetul, obezitatea etc.

Franta

– Calitatea conteaza – pe masa francezilor veti vedea o varietate de alimente in portii mici, dar de buna calitate.


– Sunt bautori de vin rosu, despre care se stie ca micsoreaza riscul de boli cardiovasculare, dar o fac cu moderatie.

– Sunt mari consumatori de fructe si legume proaspete.

Italia

– Masa este un prilej de bucurie si relaxare in familie sau intre prieteni, poate dura si 2-3 ore, dovada ca nu se grabesc, ci mananca incet, savurand mancarea, fara sa se ocupe de altceva (televizor, calculator etc) in timpul respectiv.

– Uleiul de masline, pestele, cerealele integrale, vinul, alimente specifice dietei mediteraneene sunt consumate zilnic de catre italieni.

– Sunt consumatori celebri de paste, dar preparate simplu si intotdeauna insotite de suc de rosii si multe legume nu constituie un pericol pentru cresterea in greutate.

Grecia

– Tzatiki, celebrul preparat grecesc, pe baza de iaurt combinat cu diverse condimente, este consumat zilnic de catre greci, ca aperitiv sau ca dressing pentru salate. La fel de des, grecii consuma iaurt cu miere.

– Consuma multe legume si fructe proaspete, spanac, anghinare, salate, citrice; intotdeauna mesele lor incep cu o salata combinata cu branza, masline si ulei de masline.

– Pestele proaspat, caracatita, calamarii, crevetii, sunt nelipsite din alimentatia grecilor.

Japonia

– Japonezii prefera alimentele proaspete, de sezon, preparate in casa si la fel de stricti cum sunt in munca pe care o depun, sunt si in cazul programului de masa, in timpul caruia nu le place sa fie deranjati. Portiile sunt mici, alimentele variate.

– Nu consuma paine aproape deloc, inlocuind-o cu orez, garnitura lor preferata, servita zilnic alaturi de legume la peste sau la carne, aliment pe care il consuma destul de rar.

– Consuma multe fructe intre mese, multe legume, soia, supa miso in diverse combinatii, foarte rar dulciuri, pun mare pret pe o hidratare corecta. Nu le lipsesc ceaiurile; consuma mai multe cesti pe zi, pe primul loc situindu-se in preferinte ceaiul verde.

Citeste despre dieta asiatica.

Tarile nordice

– Consuma multe produse naturale si de sezon care sa valorifice resursele proprii: legume, fructe, cereale integrale, peste din lacuri si rauri, carne de vanat, nu din crescatorii, fructe de padure, condimente naturale locale.

– Consuma mai rar mancare la restaurant si mai des produse pregatite in casa simplu si traditional, fara sa faca risipa.

– Nu consuma aproape deloc produse cu aditivi alimentari.

Din pacate, cercetatorii sustin ca multe dintre principiile sanatoase ale acestor popoare se deterioreaza in timp, sub influenta intereselor de marketing, a lipsei de timp, de resurse financiare sau de educatie alimentara, care ne indreapta spre produse semipreparate sau produse de tip junk-food, produse care ne afecteaza sanatatea si cresc rata obezitatii in lume.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: