Pretuiti si mentineti sanatatea intestinala

aparatul digestiv

carne de porc la tuci

Pana nu demult aveam o expresie des folosita legata de provenienta bolilor: e pe sistem nervos. Expresia este in continuare valabila dar se pare ca nu mai este vorba de creier, ci de sistemul nervos al aparatului digestiv.


Da. Acesta este, mai nou, considerat al doilea creier si are chiar si un sistem nervos propriu cu neuroni si neurotransmitatori. Se descurca singur in multe activitati: dirijeaza enzimele potrivite pentru descompunerea alimentelor, stie ce nutrienti sa asimileze si elimina ce nu-i trebuie.
Concluzia este ca sanatatea intestinala este vitala pentru starea noastra generala, fizica si psihica si trebuie pretuita si mentinuta. Iar asta o facem in primul rand prin dieta.

Ce e bine sa consumam:

– Acizii grasi omega 3 sunt cunoscuti ca benefici in special pentru sanatatea creierului si a inimii. Ei bine, se poate spune acum despre acesti acizi grasi ca sunt benefici si pentru pastrarea echilibrului dintre bacteriile bune si cele rele care populeaza flora intestinala (microbiomul intestinal), de care depinde sanatatea intestinelor. Avand in vedere ca de sanatatea lor depinde riscul de obezitate, de diabet, de inflamatii, hemoroizi, sindrom de colon iritabil, diverticuloza etc, faceti bine si consumati peste gras, seminte, nuci etc.


Pestele gras actioneaza pozitiv in sanatatea intestinala si prin aportul de vitamina D; lipsa acesteia marind riscul de aparitie a cancerului de colon.

– Probioticele si prebioticele sunt prietenii cei mai buni ai microbiomului intestinal. Ele sunt bacteriile bune (probioticele) si respectiv hrana bacteriilor bune (prebioticele – fibre nedigerabile). Probioticele, existente in iaurt natural, chefir, varza murata, castraveti murati, supa miso, branza de vaca fermentata, soia, masline, ciocolata neagra, intaresc nu numai sanatatea intestinelor, ci si sistemul imunitar.

– Consumul regulat si abundent de fibre – legume, leguminoase, fructe, cereale integrale, evita constipatia si necazurile pe care le pricinuieste.
Si retineti ca fibrele pentru a ne fi de ajutor au nevoie de apa.

Ce trebuie sa evitam

– Zaharul este dusmanul microbiomului intestinal, iar urmarea dezechilibrarii acestuia este o slaba asimilare a nutrientilor, aparitia inflamatiei si cronicizarea acesteia in boli digestive: colita, boala Chron sau cancerul de colon.

– Consumul de grasimi ingreuneaza digestia, predispune la constipatie; grasimile sunt bune, cand vorbim despre cele nesaturate si chiar necesare, dar e bine sa le asociati la masa cu alimente bogate in fibre.

– Reduceti consumul de carne rosie si produse procesate din carne, cele din urma ar fi cel mai bine sa le eliminati complet – sunt asociate cu cancerul de colon.

– Consumul necontrolat de medicamente – antibiotice, calmante etc, poate distruge flora intestinala daca nu este insotit de probiotice si pe deasupra slabeste si sistemul imunitar.

– Fiti atenti la alimentele la care puteti avea intoleranta – gluten, indulcitori, produse lactate etc.

– Stresul, mancatul pe fond nervos si lipsa de odihna si de somn dezechilibreaza microbiomul intestinal si creste riscul de boli digestive.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: