Postul intermitent – o dieta cu avantaje si riscuri

dieta intermitenta

crema de zahar ars

Postul intermitent (Intermittent Fasting) este o dieta de slabire inspirata de modul de trai al oamenilor de acum multe sute de ani, cand nu exista posibilitatea de a-si procura hrana oricand doreau sau oricand aveau nevoie.


Nu existau nici supermarketuri, nici restaurante; mancau ce vanau si ce culegeau din paduri sau de pe campuri; dar aveau un mare avantaj: hrana lor era naturala si sanatoasa.

In principiu, ca dieta, postul intermitent se traduce prin intercalarea perioadelor in care ne alimentam cu perioade in care tinem post.

Exista mai multe variante: post negru de la 8 la 18 ore pe zi, doar cu consum de lichide, in rest alimentare normala, post cu consum de numai 500 calorii, una sau doua zile pe saptamana (varianta 5:2), in restul saptamanii alimentare normala. Numarul de ore poate fi diferit de la o persoana la alta, iar zilele de post si le poate alege fiecare dupa cum vrea, dar trebuie stabilite de la inceput.


Avantajele postului intermitent (conform dezvoltatorilor acestei diete)

– Scaderea in greutate – in urma lipsei de hrana organismul consuma pentru energia necesara rezervele de glicogen, urmand ca dupa terminarea acestora sa treaca la rezervele din depozitele de grasime.

– Pastreaza masa musculara.

– Regleaza nivelul de glucoza din sange si micsoreaza rezistenta organismului la insulina.

– Regleaza tensiunea arteriala.

– Intarzie imbatranirea, in sensul ca previne deteriorarea celulelor, reducand actiunea radicalilor liberi, micsorand riscul de aparitie al inflamatiilor, imbunatatind activitatea creierului si a inimii.

Riscurile postului intermitent

Metabolismul se poate incetini, poate aparea rezistenta organismului la slabire, cauzata de faptul ca isi va face rezerve pentru perioadele de infometare.

– Poate aparea imposibilitatea de adaptare urmata de depresie.

– Pot aparea oboseala, ametelile, slabiciunea, urmare a aportului caloric scazut.

– Pot aparea obiceiuri proaste in modul de viata, in ceea ce priveste alimentarea si programul de odihna.

– Pe termen lung pot aparea chiar si probleme de sanatate legate de functionarea inimii.
Dupa cum vedeti, ca in cazul oricarei diete, exceptandu-le pe cele personalizate, elaborate de catre medicii nutritionisti dupa analize minutioase, riscurile nu sunt de neglijat.

Nu este o dieta de urmat de catre persoanele care nu au un mod de alimentare sanatos, acesta fiind absolut necesar in perioadele in care nu se tine post. Omul a evoluat in timp, nu mai alergam prin paduri dupa vanat, nici macar nu mai mergem pe jos pana la statia de aurobuz, iar despre alimentatie ce sa mai vorbim, s-a schimbat radical din cauza tehnologiei avansate: multe produse procesate, conservate, modificate de ingrasaminte si de hrana animalelor, care nu mai este nici ea naturala.

Nu este o dieta potrivita pentru persoanele active atat fizic, cat si intelectual.

Nu este o dieta potrivita pentru persoanele care sufera de dezechilibre hormonale sau alte probleme de sanatate.

Nu este o dieta de incercat fara o informare corecta, mai ales in cazul in care ai mai incercat si alte diete de slabire, la care ai renuntat.

In concluzie te sfatuiesc sa consulti neaparat medicul daca intentionezi sa urmezi dieta postului intermitent.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: