Poftele premenstruale si foamea acuta

de ce apar si cum le poti combate in aceasta perioada?

cartofi si paine impreuna - club sandwich

Cu aproximativ 10 zile sau o saptamana inainte de debutul unui nou ciclu menstrual multe femei constata ca le creste apetitul si ca sunt nevoite sa lupte nu doar cu diverse stari emotionale, ci si cu anumite pofte pentru dulciuri si alte alimente bogate in calorii, pofte pe care le stapesc adesea foarte greu.


Aceste trairi le sunt cunoscute tuturor femeilor; fiecare dintre reprezentatele sexului frumos le-a trait cel putin o data in viata, spre sfarsitul celei de-a doua jumatati a unui ciclu menstrual. Toate acestea sunt stari firesti, cunoscute sub denumirea de sindrom premenstrual si se manifesta cu intensitati diferite de la o persoana la alta. Dintre toate simptomele asociate acestui sindrom cel mai putin simpatizat de femei este cresterea apetitului sau foamea acuta care le face sa manance, uneori necontrolat, tot felul de alimente, dar si foarte multe dulciuri care duc, inevitabil, la frica de ingrasare. Daca te recunosti in aceasta descriere si vrei sa afli ce anume provoaca aceasta crestere a apetitului inainte de debutul unui nou ciclu menstrual, precum si cum poti lupta impotriva poftelor perfide care iti dau tarcoale in acea perioada a lunii, te invit sa parcurgi articolul de astazi.

Motivele cresterii apetitului inaintea menstruatiei

Asa cum probabil stii si tu deja, de vina pentru poftele culinare care te acapareaza cu aproximativ o saptamana inainte sa inceapa urmatorul ciclu menstrual sunt hormonii. Acestia ne joaca feste noua, femeilor, in fiecare luna. Dar iata cum se intampla mai exact lucrurile: datorita cresterii nivelului de estrogen in prima jumatate a ciclului menstrual femeile se simt foarte bine atat fizic, cat si emotional si isi pot controla apetitul. Dar la scurt timp dupa intrarea in cea de-a doua jumatate a ciclului nivelul de estrogen scade, facand loc progesteronului care sta la baza tutror neplacerilor legate de sindromul premenstrual.


Nivelul scazut de estrogen de asemenea duce la scaderea nivelului de glicemie, lucru ce duce la aparitia actractiei pentru alimentele dulci in aceasta perioada a lunii. Totodata, din cauza cresterii nivelului de adrenalina si noradrenalina, creste si cantitatea de suc gastric produsa de organism, iar acest lucru duce la accelerarea temporara a digestiei si deci si la nevoia mai frecventa de a manca ceva.

Cum poti controla apetitul in aceasta perioada a lunii?

Tot din cauza schimbarilor hormonale femeile pot fi coplesite inainte de debutul unui nou ciclu menstrual de stari de melancolie, tristete, anxietate, nervozitate sau oboseala accentuata. Practic, le scade nivelul de serotonina, iar acest lucru le indeamna pe urmasele Evei sa apeleze la rezervele de dulciuri din camara. Dar e bine sa stii ca nu ai nevoie de o intreaga tableta de ciocolata pentru a-ti restabili nivelul de serotonina in organism. Specialistii sustin ca poti readuce la normal nivelul hormonului fericirii cu doar 30-40 de grame de ciocolata.

Insa pentru a combate poftele care te pot urmari obsesiv in perioada in care duci lipsa de estrogen ar trebui sa te plimbi, sa petreci timp cu prietenii, sa asculti muzica, sa mergi la cinema etc. Ideea este sa-ti ocupi timpul facand lucruri frumoase si placute, asa incat sa te mentii ocupata si sa-ti distragi atentia de la dulciurile si mancarurile care iti fac cu ochiul. Bucuria pe care o vei resimti dupa un timp petrecut intr-o companie placuta sau facand ceva ce-ti place va duce si la cresterea nivelului de endorfina, ameliorand durerile si disconfortul cu care poate te confrunti in aceasta perioada a lunii.

Totodata, e recomandat ca spre finalul celei de-a doua jumatati a ciclului menstrual sa consumi alimente mai satioase, precum fasolea, mazarea, lactatele si carnea slabe, ouale, pestele si fructele de mare, insotite de multe fructe si legume proaspete si sa eviti alimente care iti pacalesc foamea doar pe perioade scurte fara sa-ti aduca vreun alt beneficiu (produse tip fast-food, sucuri acidulate, mezeluri, conserve, produsele de patiserie, dulciurile etc).

Un program alimentar care da roade

Ca sa treci mai usor de aceasta perioada mai poti face urmatoarele:

– Sa te asiguri ca mananci regulat, ca nu ratezi cele 3 mese principale ale zilei, iar daca simti ca nu rezisti pana la urmatoarea masa poti strecura si cate o gustare sanatoasa intre mic dejun si pranz si intre pranz si cina. Gustarile pot consta in fructe sau legume proaspete, seminte, alune si nuci neprajite, iaurturi slabe, chefir etc.
– Sa nu mananci seara, inainte de culcare.
– Sa eviti alimentele nesanatoase pe care le stim cu totii.
– Sa bei cat mai multa apa plata si ceaiuri neindulcite de plante, iar la pranz sa consumi supe preparate in casa.
– Sa eviti cumpararea produselor si alimentelor nesanatoase. Avandu-le in casa riscul de a ceda ispitelor culinare va creste considerabil.

Tu ce alte metode de combatere a poftelor asociate sindromului premenstrual cunosti?


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: