Pericolele din dieta zilnica – obiceiuri si alimente

Alimente si obiceiuri

7 - Grasomega a fost si probabil va ramane un pofticios

Specialistii in medicina si in nutritie sunt din ce in ce mai ingrijorati de raspandirea unor boli precum obezitatea sau bolile cardiovasculare, pe intreg globul, boli ce sunt cauzate de cele mai multe ori de greselile facute in alimentatie. De aceea se vorbeste tot mai mult de asa numita dieta sanatoasa.


O dieta sanatoasa este o dieta cu un consum variat si echilibrat de vitamine, proteine, carbohidrati si grasimi, adica o dieta bazata pe legume si fructe, produse de natura animala, zaharuri si grasimi, grupe din care noi trebuie sa eliminam produsele nesanatoase (procesate, rafinate, grasimi saturate si trans etc).

Insa, o dieta sanatoasa nu inseamna numai eliminarea produselor nesanatoase, ci si eliminarea unor obiceiuri nesanatoase, care duc la cresterea greutatii si implicit la boli grave.

Obiceiuri periculoase pentru o dieta sanatoasa


– Renuntarea la micul dejun. Nu e chiar asa de greu sa va treziti cu 10-15 minute mai devreme pentru a servi micul dejun. Si luati in considerare ca acesta trebuie sa fie cat mai bogat in proteine si vitamine. Rezultatul este benefic: stare de satietate pe durata mai indelungata, energie pentru mare parte din zi, psihic mai bun.

– Cina copioasa luata seara tarziu. Rezultat dezastruos: somn prost care nu te va odihni, cresterea in greutate, ingrosarea stratului de grasime – cauza bolilor cardiovasculare si a obezitatii, oboseala si in final imbolnavirea sistemului digestiv.

– Conditiile in care servesti masa. Fie ca este masa principala sau gustarea dintre mese, fie ca esti la serviciu sau acasa, nu lua masa in fuga, in picioare, in timp ce faci alte activitati (lucru la calculator, privit la televizor, verificarea lectiilor copiilor etc). Rezerva-ti neaparat pentru servirea mesei timpul necesar, in care sa fii relaxat si lipsit de alte griji sau ocupatii.

– Servirea mesei frecvent la restaurant. De multe ori ni se pare mai gustoasa mancarea de la restaurant. Asta se intampla pentru ca de cele mai multe ori mancarurile pregatite in restaurante contin mai multe zaharuri, mai multa sare, mai mult colesterol si alti aditivi sau substante nesanatoase dar placute la gust (ex. mancarea fast-food, total nesanatoasa, pentru multi, gustoasa, considerata cauza cresterii excesive a obezitatii in lume, atat in randul adultilor cat si al copiilor, ceea ce este si mai trist).

– Rontaielile nesanatoase dintre mesele principale. A devenit un obicei, de cele mai multe ori la copii si tineri, rontaiala de chipsuri, stiksuri, biscuiti si alte dulciuri, covrigei si altele, care dau senzatia de satietate pe moment, dar, fiind bogate in sare, zahar rafinat si alti aditivi total nesanatosi, constituie un adevarat pericol pentru sanatate. Reclamele agresive de la televizor, lispa de timp a multor mame, care in loc de pachetel pentru scoala, fac greseala sa dea bani copiilor pentru mancare, tentatia ambalajelor, sunt cateva motive pentru care se consuma din ce in ce mai des aceste produse nocive.

– Mai bine mananc, decat sa arunc. De multe ori ni se intampla sa terminam ce nu au putut termina din farfurie copiii nostri, sau sa ne mai punem o portie in plus, pentru ca mancarea a fost buna. Rezultatul: ne ridicam de la masa cu greutate sau chiar cu dureri de stomac, iar surplusul de fiecare zi se va vedea curand in silueta noastra. Se spune ca dureaza 15 minute dupa masa pana ce creierul sa dea organismului informatia de satietate, asa ca de cele mai multe ori impresia ca nu te-ai saturat dupa ce ti-ai terminat portia de mancare este falsa; asteapta un sfert de ora si vei vedea.

Alimente periculoase pentru o dieta sanatoasa

– Sucurile. Se stie clar ca sucurile din magazin, oricum ar fi ele – cu zahar, cu indulcitori, carbogazoase sau nu – sunt nepermise in dietele sanatoase si daunatoare sanatatii si siluetei. Dar, mai nou, unii specialisti in nutritie considera ca si sucurile praparate din fructe in casa sunt cauza luarii in greutate. Iata explicatia lor: sucurile sunt vaduvite de fibrele din fructe, fibre care incetinesc absorbtia zaharului in sange; motiv din care, creste brusc nivelul de zahar din organism, urmat de cresterea nivelului de insulina, ceea ce duce la o senzatie de foame mai puternica decat cea initiala. Daca sucurile naturale au un asemenea impact, puteti realiza impactul sucurilor din magazin care au in continut zahar rafinat, arome si coloranti chimici si poate nici o urma de fruct.

– Orice alimente prajite. Alimentele prajite sunt cele mai nesanatoase: nu numai ca isi pierd nutrientii, dar prin prajire se produc reactii toxice care sunt foarte daunatoare sanatatii, in special pentru vasele de sange. Uleiul degaja prin prajire acroleina, compus toxic, iar daca este folosit in mai multe randuri se oxideaza si se hidrogeneaza, ceea ce inseamna ca pierde procentul de grasimi nesaturate in favoarea grasimilor trans, foarte toxice pentru sanatate si sursa de ingrasare peste masura.
Alimentele prajite, nu numai ca ingrasa, dar, mai grav, cresc riscul de aparitie al bolilor foarte grave: cancer, boli cardiovasculare, diabet, obezitate, boli de stomac.

– Produse semipreparate congelate. Preparate din foetaj, pizza, nuggets, cartofi prajiti, paste congelate contin cantitati mari de sare, de zahar, aditivi, conservanti, chimicale, grasimi nesanatoase, acrilamida (produs canceros din pungile de plastic) etc. Toate aduc kilograme in plus, si mai grav cresc riscul de aparitie a numeroase boli grave. Produsele de patiserie sunt tot la fel de nocive, chiar daca ne imbie cu mirosuri placute.

– Dulciurile. Dulciurile pe baza de faina alba si zahar rafinat, chiar si cele preparate in casa, sunt total neindicate intr-o dieta sanatoasa. Cele din cofetarii sunt de-a dreptul toxice, avand in plus o serie lunga de aditivi, chimicale, coloranti si arome nenaturale, grasimi trans (margarina) si multe alte ingrediente pur si simplu periculoase pentru sanatate. Daca nu poti elimina dulciurile din alimentatie definitiv, incearca macar sa reduci cat se poate de mult cantitatea lor. Inlocuieste zaharul rafinat cu zaharuri din fructe, care sunt mult mai sanatoase, 1-2 tablete de ciocolata neagra si recurge la indulcitori naturali precum mierea de albine. Nu este normala o pofta de dulciuri exagerata; in astfel de cazuri e bine sa consultati un medic.

– Produsele din carne procesata. Sunca, salamurile, carnatii, crenvurstii, burgerii etc ar trebui consumate in cantitati foarte mici, sunt de parere specialistii in nutritie, cel mult 10, maxim 20 de grame/zi. Ei trag un semnal de alarma afirmand ca un consum mare de carne procesata atrage dupa sine instalarea obezitatii si riscul marit de decese timpurii cauzate de boli cardiovasculare si cancer.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: