Obiceiuri care iti strica somnul

de ce nu dorm bine

cafea

Calitatea somnului conditioneaza felul in care actionam si starea noastra de dispozitie de peste zi. Putem fi morocanosi, irascibili, fara vlaga, sau putem fi odihniti, proaspeti si cu pofta de viata. Somnul asigura bunul mers al functiilor creierului, echilibrul hormonal, cresterea si dezvoltarea, regenerarea celulelor.


In mod normal, dimineata trebuie sa te simti odihnit. Asta se va intampla numai dupa un somn profund si suficient ca durata, 7-8 ore, in fiecare noapte.
Desi multi dintre noi cunoastem sau am simtit pe pielea noastra aceste lucruri, se intampla foarte des sa prelungim ziua pana dupa miezul noptii furati de ecranul televizorului, al laptopului sau al telefonului mobil. Acestea nu ar trebui sa existe in dormitorul tau si mai mult decat atat, in patul tau. O pauza de ecran de cel putin 40-60 de minute inainte de somn, te poate ajuta sa dormi mai bine. Si daca vrei sa te ia somnul mai repede, tine o carte plictisitoare pe noptiera; sunt de ajuns doua-trei pagini sa te adoarma.

Alte obiceiuri care iti pot strica somnul

– Mananci prea mult si prea picant la cina. Acest obicei iti poate provoca aciditate si reflux. Problemele de digestie si accelerarea metabolismului nu te vor lasa sa te odihnesti. Te vei trezi de multe ori, iar intreruperea somnului are un impact negativ asupra starii tale generale, nu degeaba a fost si poate functioneaza si acum ca mijloc de tortura.


– Nu mananci sau mananci prea putin la cina. Nici sa te culci cu stomacul gol nu este un obicei bun. Creierul lucreaza si noaptea, cand noi dormim, nivelul de grelina poate creste si o data cu el pofta de mancare, lipsa de proteine blocheaza capacitatea organismului de a dezvolta masa musculara. Nu elimina cina, dar consum-o cu doua-trei ore inainte de ora de somn.

– Nu respecti aceeasi ora de trezire. Unul dintre cele mai neplacute momente ale zilei este cel in care suna alarma sa te trezeasca dimineata. Intotdeauna ti se pare ca daca te-ar mai fi lasat cinci minute ar fi fost indeajuns sa te simti mai odihnit. Daca ai obisnui organismul sa se trezeasca la aceeasi ora, chiar si in weekend (asta in cazul cand si ora de culcare este aproximativ aceeasi), nu vei mai avea nevoie de alarma si te vei trezi cu senzatia ca esti odihnit.

– Consumi alcool inainte de culcare. Multe persoane sunt convinse ca daca beau un pahar de alcool inainte de culcare vor adormi mai repede si vor avea un somn profund pana dimineata. Repede, da, vei adormi mai repede, dar pe timpul noptii somnul nu va avea continuitate. Obiceiul, repetat, va aduce tulburari ale somnului care greu se vor repara.

– Consumi cafea dupa amiaza. Cofeina este un stimulent al sistemului nervos central. Daca dimineata o bei ca sa-ti creasca nivelul de energie, gandeste-te ca si dupa amiaza sau seara va avea acelasi efect. Nu numai cafeaua contine cofeina; o vei asimila si din ciocolata, cacao sau unele ceaiuri.
Acelasi efect energizant, nedorit seara, il au si unele sucuri, pe care ar trebui sa le eviti, pentru a putea dormi bine.

– Faci prea cald in camera de dormit. O temperatura de 18-21 de grade este ideala pentru organism in timpul somnului. Chiar daca ti se pare racoare. Imediat dupa ce adormi, corpul se relaxeaza si se incalzeste. Cu cat in camera este prea cald, organismul va incerca sa-si pastreze temperatura si te vei trezi transpirat. In acelasi timp, la temperaturi ridicate, corpul produce mai putina melatonina – hormonul care regleaza ritmul circadian si amelioreaza calitatea somnului.
Melatonina este sensibila si la lumina, ca atare camera de dormit trebuie sa fie cufundata in intuneric.

– Faci antrenemente in apropierea orei de culcare. Antrenementele au un efect stimulator asupra organismului: cresc nivelul de adrenalina, intensifica ritmul cardiac, fenomene ce pot intarzia venirea somnului chiar si cu cateva ore. Cel putin 3-4 ore trebuie sa-ti lasi pauza intre antrenamente si ora de somn.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: