Nu-mi plac lactatele. Ce alte alimente sunt bogate in calciu?

unul dintre mineralele importante

salata verde si rosie

De la varste fragede suntem indemati sa bem lapte ca fiind cea mai buna sursa de calciu. Dar ce faci cand nu-ti mai place laptele si nici dupa alte produse lactate nu te dai in vant? Cauti alte alimente.
Acest mineral este necesar organismului in orice perioada a vietii: un adult ar trebui sa consume 0.8 grame pe zi, un adolescent, 1 gram pe zi, iar o persoana de varsta a treia 1.2 grame de calciu pe zi.


Fiind unul dintre mineralele cu mare importanta in dezvoltarea si functionarea organismului trebuie sa avem in vedere alte alimente / surse din care il putem asimila.

Ce alimente contin calciu exceptand lactatele

– Sardine


Sardinele sunt de doua ori mai bogate in calciu decat laptele. Sunt pesti mici care se pot consuma in intregime, mineralul fiind inmagazinat in special in oase. O portie de 100 grame sardine iti poate asigura asimilarea a circa 0.8-0.9 grame din acest mineral. Si asta nu e tot: acest aliment contine si vitamina D, care inlesneste asimilarea calciului, contin si acizi grasi omega 3, cat si vitamina B12.

– Semintele de chia

Semintele de chia, pe langa faptul ca sunt satioase, te ajuta sa slabesti, contin grasimi sanatoase omega 3, proteine si fibre, iti aduc si un bogat aport de calciu – 0.6 grame la o portie de 100 grame.

– Fasolea boabe

Fasolea boabe, pe langa fibre, proteine, vitamine, contine si calciu si magneziu; vom beneficia de 0.35 de grame dintr-o portie de 100 de grame de fasole.

Magneziul are rolul de a aseza calciul acolo unde trebuie si de a preintampina formarea de calculi renali si biliari. In plus, acest aliment are un indice glicemic scazut si este o sursa excelenta de proteina vegetala.

– Migdalele

Si migdalele ne aduc beneficiul combinatiei de calciu-magneziu. 100 de grame de migdale contin circa 0.3 grame, dar nu te sfatuiesc sa consumi zilnic 100 de grame de migdale, oricat ar fi de gustoase si sanatoase: contin multe calorii, asa ca va trebui sa te rezumi la 25-30 de grame/zi.

– Legume cu frunze verzi

Poti consuma fara grija legume cu frunze verzi: pe langa calciu, contin si alte minerale valoroase, fibre si vitamine, in timp ce caloriile sunt putine si nu prezinta pericol de ingrasare. Spanacul, broccoli, rubarba, varza kale sunt alimente de luat in seama pentru continutul de calciu.

– Fructe

Exista si fructe pe care te poti baza in asimilarea acestui mineral. Un pahar de suc proaspat de portocale contine circa 0.7 grame de calciu, dar ai in vedere ca la un pahar de suc intra 3-4 portocale. Nu exagera totusi cu sucurile de fructe, nu se recomanda sa consumi mai mult de 500 g fructe pe zi.

– Semintele de susan

Daca iti place susanul, afla ca dintr-o portie de 100 de grame de susan vei asimila necesarul pentru toata ziua – 1 gram. Nu te sfatuiesc sa faci asta zilnic, avand in vedere ca poti lua calciu si din alte alimente, dar e bine sa stii.

Important este sa retii ca este un mineral important pentru sanatatea sistemului osos, pentru sanatatea danturii, a unghiilor, a parului, contribuie si la pastrarea unui nivel normal al colesterolului si al tensiunii arteriale, contribuie chiar si la sanatatea sistemului nervos. Nu poate lipsi, cum de fapt nu trebuie sa lipseasca nici restul de nutrienti, motiv pentru care alimentatia variata este baza sanatatii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: