Nu eliminati grasimile din alimentatie pe timpul verii

ce mai mancam vara

salata caprese cu ulei de masline

Grasimile sunt consumate cu predilectie iarna, atat ca sursa de energie si ca mod de a pastra constanta temperatura corpului, cat si pentru faptul ca nu avem la dispozitie varietatea de fructe si legume de sezon, specifica verii.


Dar organismul nostru are nevoie de grasimi tot timpul. Grasimile au un rol important in desfasurarea proceselor metabolice, in furnizarea de energie, in digestie, in absorbtia vitaminelor liposolubile – A, D, E, K, in protectia membranelor celulare etc.

In concluzie, cu toate ca vara simtim nevoia sa consumam preparate mai usoare, mai multe fructe si legume, nu trebuie sa eliminam grasimile din dieta zilnica, asa cum nu trebuie nici sa exageram pe timp de iarna cu consumul lor.

Ce grasimi sunt recomandate in dieta de vara


– Uleiul de masline

Uleiul de masline, sursa bogata de acizi grasi mononesaturati si antioxidanti, este cel care urca dieta mediteraneana in topul celor mai sanatoase diete din lume. Vara, cand dieta abunda in salate, profitati din plin de calitatile si beneficiile pe care aceasta grasime le aduce sanatatii.

– Pestele

Daca iarna, carnea de porc este sursa principala de grasimi, vara ar trebui ca pestele sa treaca pe primul loc. Pestele contine acizi grasi omega-3 si omega-6, esentiali pentru sanatate, contine iod, mineral ce accelereaza arderile de calorii. In lipsa iodului pot aparea dezechilibre hormonale, urmate de cresteri in greutate, pentru ca activitatea glandei tiroide este dependenta de existenta iodului in organism. Pestele contine calciu mai mult decat lactatele, in oasele marunte care se pot manca si vitamina D, de care depinde absorbtia calciului.

– Oua

Un ou nu ne aduce decat un aport de 80 de calorii si putine, dar necesare grasimi saturate, motive pentru care este indicat a fi consumat in numeroase cure de slabire. Dar calitatile lui sunt mult mai importante pentru sanatate. Oul contine toate vitaminele solubile (A, D, E, K), vitamine din complexul B, printre care si colina cu prorietati de baza in sanatatea ficatului si in dezvoltarea functiilor creierului. Oul este si o bogata sursa de proteine si de minerale – fosfor, zinc, fier.

– Lactate

Vara sunt indicate lactatele cu un continut mai slab de grasimi. Iaurtul natural, in special, fara adaosuri de fructe sau zahar, este o sursa bogata de probiotice, branzeturile slabe, chefirul, sunt alimente care aduc organismului si alti nutrienti importanti pe langa grasimi: proteine, minerale – calciu, magneziu, vitamine – A, D, E, B-uri.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: