Nu elimina carbohidratii din dieta. Motivele sunt importante

ce se intampla daca ii scoti din alimentatie

pere

Multe diete de slabire sau de mentinere au eliminat total sau partial carbohidratii (glucidele) din alimentatie, considerandu-i factorul principal ce duce la ingrasare si obezitate. Este o metoda gresita care pe termen lung poate deveni periculoasa.


Acestia sunt macronutrientii care iti dau energie in cel mai scurt timp, spre deosebire de alti nutrienti care dezvolta energia lent sau in cantitate insuficienta pentru functionarea optima a organismului. Important este sa stii sa faci diferenta intre carbohidratii buni si cei rai si sa ai moderatie in consum, dar nicidecum sa-i elimini complet.

Iata motivele pentru care carbohidratii nu trebuie eliminati din dieta:

– Energie pentru un stil de viata activ


Un stil de viata activ contribuie in mare masura la sanatatea fizica si mintala. Nu poti avea un stil de viata activ fara consum de carbohidrati, pentru ca ei sunt sursa principala si preferata de energie a organismului. Creierul este cel care se hraneste cu ei, iar daca acest combustibil ii lipseste, intreg organismul va simti, in sensul ca eficienta in functionare va scadea.

– Cresterea masei musculare

Indirect, carbohidratii ajuta la cresterea masei musculare. Nu vei avea randament la antrenamentele pentru definirea acesteia daca nu consumi, ei fiind sursa imediata de energie. In aceeasi ordine de idei, tot ei sunt cei care refac in cel mai scurt timp depozitele de glicogen din muschi, epuizate dupa efortul fizic si maresc nivelul de rezistenta. Drept urmare se recomanda consumul de carbohidrati inainte de antrenament, iar dupa antrenament consum de proteine plus carbohidrati.

– Sursa de fibre

Daca alegi carbohidrati complecsi (buni): legume, leguminoase, fructe, cereale integrale, vei beneficia si de un aport substantial de fibre. Fibrele iti rezolva problemele cu digestia prin faptul ca ajuta la mentinerea sanatatii microbiomului intestinal, iti asigura satietatea fara pericol de ingrasare si iti dau energie pe termen lung. Tot fibrele sunt cele care regleaza si mentin un nivel constant de glucoza in sange. Si tot fibrele sunt asociate cu un risc scazut de aparitie al bolilor cardiovasculare.

In plus leguminoasele, fasolea, mazarea, lintea sunt surse de proteine, fier, zinc, magneziu etc.

– Sursa de vitamine

Carbohidratii sunt sursa de vitamine din complexul B, foarte importante in procesele de metabolizare a grasimilor, proteinelor si glucidelor in energie. Pastele si painea din faina neagra, nerafinata si in general cerealele integrale, fasolea, lintea, mazarea etc contin vitamine din complexul B si care trebuie asimilate zilnic din alimentatie.
Vitaminele din complexul B au o importanta deosebita in mentinerea sanatatii sistemului nervos, a tesutului muscular, in intarirea sistemului imunitar, in pastrarea echilibrul hormonal, in reglarea nivelului de glucoza din sange etc.

Mi se pare de neconceput sa elimini fructele din alimentatie, dar asta vei face daca vei renunta la carbohidrati. Fructele ne aduc energie prin zaharurile naturale pe care le contin si un aport consistent de vitamina C, un antioxidant puternic, stimulator al metabolismului. Contin de asemenea fibre si saruri minerale, potasiu, in special, mineral care te ajuta la refacerea muschilor dupa efort, accelereaza arderile in timpul antrenamentelor si are un rol important in sanatatea inimii.

– Ridica nivelul de serotonina

Consumul de carbohidrati stimuleaza producerea de serotonina, neurotransmitator asociat bunei functionari a organismului in multe procese, de care depinde si starea noastra generala de dispozitie. Aceasta, cunoscuta si ca hormonul fericirii, reduce simptomele cauzate de starile depresive, oboseala, nervozitatea, tristetea, anxietatea, stimuleaza memoria si puterea de invatare.
Serotonina are si proprietatea de a ne regla somnul, care alaturi de dieta zilnica are o contributie majora la mentinerea starii de bine, de sanatate si chiar la mentinerea greutatii normale.
Tot ea este asociata si functiilor legate de digestie, de durerile intestinale, de starile de greata, de senzatia de foame sau de senzatia de satietate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: