Nu e gluma, poti sa slabesti cu cartofi

contine fibre, proteine, putine grasimi

cartofi copti

Cartofii au cazut in dizgratie urmare a multimii de diete care acuza carbohidratii ca ne-ar ingrasa. Daca sunt preferate, pe buna dreptate, legumele viu colorate pentru aportul bogat de vitamine si minerale pe care il aduc organismului, nu inseamna ca banalul cartof, lipsit de culoare, nu ar avea beneficii pentru sanatate cu care sa ne convinga sa-l consumam mai des.


Cartoful contine pe langa carbohidrati, fibre, proteine, foarte putine grasimi si nici urma de colesterol.

Numai daca-ti spun ca un cartof mediu iti va asigura jumatate din necesarul de vitamina C pe zi si cred ca e de ajuns, vitamina C fiind cea mai tare vitamina pentru intarirea sistemului imunitar. Insa cartoful contine si calciu si vitamine din complexul B si minerale: fier, magneziu, potasiu, fosfor, zinc.

Consumand cartofi iti vei imbunatati digestia, calitatea somnului, rezistenta la miscare fizica, vei beneficia de un control mai bun al nivelului de glucoza din sange, vei avea un risc mai mic de a ajunge obez si de a suferi de boli inflamatorii, inclusiv ale inimii.


Dar sa-ti explic in ce fel te pot ajuta cartofii sa slabesti:

– Cartofii contin acid alfa lipoic (ALA), acid care nu numai ca este un antioxidant puternic, dar poate chiar sa recicleze alti antioxidanti. El este benefic in controlul greutatii corporale pentru ca regleaza sensibilitatea organismului la insulina si stimuleaza celulele sa produca energie folosind grasimile si carbohidratii, intr-un cavant stimuleaza metabolismul, ajutat si de vitaminele din complexul B.

– Cartofii contin amidon. Amidonul este o fibra specializata pe arderea de grasimi.

Conditii ca amidonul din cartofi sa te ajute sa slabesti:

– cartofii sa fie copti sau fierti, nu prajiti;
– cartofii sa fie consumati simpli, fara friptura langa ei sau smantana, sau unt etc;
– cartofii sa fie consumati dupa ce s-au racit.

In momentul in care vei consuma cartofii raciti, amidonul din componenta lor se va transforma in amidon rezistent, cu proprietati similare cu ale fibrelor solubile fermentabile: nu se digera in intestinul subtire, iar ajuns in colon devine hrana pentru bacteriile bune din microbiomul intestinal. In acelasi timp, prin fermentare, produce acizi grasi, care in locul carbohidratilor vor arde grasimi.
Amidonul rezistent are calorii mai putine decat amidonul obisnuit, numai doua calorii la un gram, creste senzatia de satietate si te ajuta sa mananci mai putin.
Evident, ca in cazul oricarui produs alimentar, oricat de sanatos ar fi, trebuie sa ai grija la cantitatea de cartofi pe care o mananci la o masa, adica unul sau cel mult doi.

Mai poti citi si Cartofii nu ingrasa – ii poti folosi in diete daca stii cum sa ii prepari.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: