Nautul – pentru silueta si sanatate

De ce sa mananci naut

naut - fibre si putine grasimi

Nautul, ingredient de baza in alimentatia orientala, a patruns incet, incet si in dieta mediteraneana; grecii, italienii, francezii, consumandu-l in preparate precum humus, falafel, cuscus si altele, in combinatie cu diverse condimente, atat pentru gustul placut cat si pentru beneficiile pe care le aduce siluetei si sanatatii.


Iata ce contine nautul si ce proprietati are:

– Multe fibre si continut mic de grasimi

Cantitatea mare de fibre si continutul mic de grasimi fac din naut un aliment numai bun in dietele de slabire. Starea de satietate se instaleaza repede si se reduce pofta de mancare. In plus fibrele stimuleaza digestia si tranzitul intestinal, previn constipatia, intr-un cuvant mentin sanatatea aparatului digestiv.


Tot fibrele ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange, iar faptul ca nautul are indicele glicemic scazut il propulseaza ca aliment potrivit pentru diabetici pentru ca incetineste ritmul de asimilare al zaharului.

– Multe proteine

Nautul, alaturi de celelalte leguminoase (fasolea, lintea, mazarea), este o sursa bogata de proteina vegetala de calitate; iar proteinele, pe langa faptul ca intaresc sistemul imunitar, stimuleaza si metabolismul. Un metabolism mai putin lent inseamna arderi mai rapide si inlatura riscul de ingrasare. Proteinele stimuleaza si cresterea masei musculare, iar o masa musculara dezvoltata ajuta organismul sa slabeasca, prin consumul mai mare de calorii.

– Vitamina B6

Nautul contine vitamina B6 cu rol important in cresterea si dezvoltarea organismului, in asigurarea odihnei prin inlaturarea insomniilor, cat si in metabolismul grasimilor si glucidelor.

– Vitamina B9

Prin continutul de vitamina B9 (acid folic), nautul micsoreaza riscul aparitiei bolilor de inima, mentine sanatatea oaselor si contribuie la dezvoltarea normala a fatului.

– Nautul contine calciu si magneziu care contribuie la sanatatea sistemului osos, fier care micsoreaza riscul de anemie, creste energia organismului si rezistenta la efort, potasiu – indispensabil pentru sanatatea inimii, fosfor care asigura buna functionare a sistemului nervos, cupru cu rol in metabolism si sinteza globulelor rosii, zinc – mineral fara de care peste 300 de enzime din corpul nostru nu si-ar putea indeplini sarcinile.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: