Modalitati de abordare ale postului intermitent

castraveti

Postul intermitent nu este o modalitate noua de alimentatie. Functioneaza de mii de ani. Cu foarte mult timp inainte, oamenii nu aveau conditii sa depoziteze mancarea si nici nu si-o puteau procura la orice ora din zi sau din noapte. In alta ordine de idei existau restrictiile religioase, care se respecta si acum in unele zone ale globului.


Ca modalitate de slabire, postul a fost racolat in lunga lista a dietelor in ultimii ani. Ba chiar i s-au atribuit si alte beneficii, pe care ar putea sa le aduca sanatatii:

– Risc scazut de inflamatie;
– Risc saczut de boli cardiovasculare;
– Nu actioneaza decat la nivel de tesut gras;
– Nu se atinge de masa musculara sau de tesutul osos;
– Face metabolismul sa functioneze mai bine;
– Creste longevitatea;
– Protejeaza functiile creierului;
– Imbunatateste performanta fizica etc.

Cum se explica scaderea in greutate cand tii post intermitent? In lipsa sursei de energie provenita din alimente, organismul este nevoit sa gaseasca un mod de a supravietui. Noua sursa de energie devine grasimea din organism transformata, in urma unor procese interne, in cetone.


Exista mai multe modalitati de post intermitent, modalitati diferentiate prin perioada de retinere de la mancare. Iata care sunt cele mai frecvent folosite:

– Dieta 5:2

Alegi doua zile din saptamana, care sa nu fie consecutive, in care poti consuma ca femeie maxim 500 de calorii, iar ca barbat 600. In restul zilelor poti manca in mod normal, dar cu conditia sa alegi alimente sanatoase in mare parte. S-a observat ca aceasta dieta intermitenta a dat rezultate in scaderea in greutate, dar dupa revenirea la programul normal, greutatea a fost recuperata destul de repede.
Nu este o dieta care poate fi continuata toata viata, ceea ce nu-i da credibilitate pentru mentinere.

– Dieta 16:8

Dieta 16:8 intermitenta presupune sa alegi un interval zilnic, mereu acelasi, in care sa postesti 16 ore, in restul de 8 ore, urmand sa consumi cam tot ce vrei.
Se zice despre ea ca te poate proteja de obezitate, diabet, inflamatie, dar nu mi se pare ca o poti adopta ca pe un stil de viata permanent.

– Dieta intermitenta 12:12

Este varianta cea mai simpla. In functie de programul tau obisnuit de culcare, iti poti alege cele 12 ore de post pe timpul noptii, de la 19 la 7 dimineata, de la 20 la 8 dimineata, de la 21 la 9 dimineata si asa mai departe. Important este sa ai 12 ore de pauza de mancare, in ideea ca se vor forma cetonele (teoretic au nevoie de 10-16 ore) si organismul va consuma din grasimea pe care ai acumulat-o.
E adevarat ca noaptea nu prea arzi calorii, dar daca eviti excesele de alimente nesanatoase, in mod sigur vei avea surpriza placuta sa slabesti. Este un program pe care mi se pare ca ai putea sa-l mentii toata viata, cu exceptia meselor festive ocazionale.

– Dieta 0:24

Unii dintre bunicii si strabunicii nostri tineau post negru miercurea si vinerea. Aceasta e dieta 0 cu 24. Una sau doua zile pe saptamana nu consumi decat apa si ceaiuri neindulcite. Pentru unii poate fi usor, pentru altii, greu; cu oboseala, dureri de cap, dificultati de concentrare, stari nervoase. Nu va sfatuiesc sa insistati pe aceasta dieta, decat daca simtiti ca o puteti duce.

– Dieta 4:20

4:20 este cunoscuta ca dieta Warrior. Consta in 20 de ore de post in care poti consuma o cantitate mica de fructe si legume crude repartizata in cateva portii pe parcursul zilei si o fereastra de 4 ore pe noapte, cand poti manca ce vrei, astfel incat sa beneficiezi de toti nutrientii: proteine, grasimi sanatoase si carbohidrati, in combinatie cu legume. Este o dieta intermitenta extrema, greu de urmat, chiar si pentru cei care au un program de viata mai ciudat.

– Omiterea unor mese

Este propusa ca o dieta flexibila, in sensul ca nu te obliga sa omiti anumite mese, ci sa nu mananci decat atunci cand iti este foame. Se recomanda alegerea alimentelor sanatoase, neprelucrate, cat mai proaspete si naturale. Seamana cu dieta intuitiva. Nu sunt putini cei care au un asemenea stil de viata. Daca nu te infometezi, e corect. Nu trebuie ca toata lumea sa consume cele cinci mese pe zi; functionam diferit.

Ca de fiecare data, te atentionez sa nu incepi o dieta, oricare ar fi ea, fara sa discuti cu medicul.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: