Mituri alimentare demontate de cercetarile stiintifice

Ce putem si ce nu putem manca linistiti

cappuccino fara zahar

Cercetarile stiintifice anuleaza multe dintre obiceiurile alimentare cu care am crescut noi si parintii nostri. Cat vor rezista rezultatele acestor cercetari pana vor ajunge si ele mituri nu stim. Pana la proba contrarie aflati ce au mai demontat cercetatorii:


– Laptele – cea mai buna sursa de calciu

Eram indemnati de mici sa bem lapte si sa mancam produse lactate pentru calciu si oase puternice. Acum au trecut pe primele locuri pestele si legumele cu frunze verzi, din care calciul se absoarbe mai bine decat din produsele lactate. Motivul: calciul are nevoie de prezenta vitaminei D (din peste) pentru absorbtie si de vitamina K (din varza, broccoli, fasole, spanac etc), pentru a se fixa in oase.

– Ouale cresc nivelul de colesterol


Nivelul colesterolului nu creste din cauza consumului de oua, colesterolul fiind asociat cu grasimile nesaturate si grasimile trans. Oul este un aliment complet ce nu poate lipsi din alimentatie: contine proteine, si un procent mai mare de grasimi sanatoase (mono si polinesaturate) decat grasimi saturate, vitamine si minerale importante pentru sanatate si nu contine grasimi trans.

– Cafeaua dauneaza sanatatii

Nu, cafeaua nu dauneaza sanatatii, dimpotriva. Cafeaua contine, printre altele, antioxidanti, crom si magneziu, iar daca nu depasim 3-4 cesti pe zi, bauta fara zahar si fara lapte, cafeaua ajuta la combaterea depresiei, stimuleaza activitatea creierului, sustine ficatul in indeplinirea functiilor, reduce pericolul de aparitie al bolilor degenerative Alzheimer si Parkinson etc.

– Dulciurile provoaca diabet

Diabetul nu este provocat de zaharuri. Dulciurile rafinate nu sunt bune din multe alte cauze, dar nu provoaca diabetul. Aceasta boala poate fi mostenita genetic, produsa de un virus localizat in pancreas, de stres intens si prelungit etc.

– Doi litri de apa pe zi

Cercetatorii sustin ca nevoia de apa nu poate fi aceeasi in fiecare zi si pentru toata lumea. Organismul are nevoie de mai multa apa in zilele marcate de un efort fizic mai mare sau in zilele caniculare cand se pierde mult lichid prin transpiratie. Mai mare nevoie de apa au, deasemenea, persoanele care au probleme cu sanatatea rinichilor sau care tin cure de slabire.

– Grasimile nu fac bine

Nu trebuie sa catalogam toate grasimile ca dusmani ai sanatatii sau ai siluetei. Organismul, pentru a functiona normal, are nevoie si de grasimi. Conditia este sa nu depasim limitele si sa stim sa alegem grasimile bune (nesaturate) de grasimile rele (saturate si trans).

– Carbohidratii ingrasa

Ca si in cazul grasimilor exista carbohidrati buni (carbohidratii complecsi) si carbohidrati rai (carbohidratii simpli). Nu poate functiona organismul fara carbohidrati, acestia fiind sursa principala de energie, iar pentru creier, cea mai importanta. Nu toti carbohidratii ingrasa; consumati legume, fructe, nuci, cereale integrale, seminte, leguminoase si renuntati la dulciurile rafinate pe baza de zahar.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: