Migdalele si beneficiile lor – iata de ce sunt bune

de ce sa mananci migdale

migdale crude

Consumate crude, fara sare si in cantitati moderate (circa 25-30 grame/zi), migdalele nu ingrasa. Include-le in dieta pentru ca au proprietati valoroase, care le inscriu alaturi de seminte si alte fructe oleaginoase in lista celor mai sanatoase alimente.


– Migdalele contin vitamina E, unul dintre cei mai puternici antioxidanti din natura. O portie de migdale, in cantitatea de mai sus, asigura 35% din necesarul zilnic de vitamina E;

– Au indice glicemic mic, 15 este indicele glicemic al migdalelor, ceea ce inseamna ca nu sunt un pericol pentru cresterea in greutate, dimpotriva. In plus contin si o cantitate destul de mare de fibre, iar fibrele, insotite neaparat de multa apa, sunt ajutor de nadejde in curele de slabire si in reglarea tranzitului.

Migdalele au efectul probioticelor – imbunatatesc si mentin sanatatea florei intestinale.
Totodata, indicele glicemic scazut, face ca un consum consecvent de migdale sa regleze nivelul glicemiei, printr-o mai buna absorbtie a glucozei;


– Pe langa fibre, grasimile mononesaturate pe care le contin migdalele, asemeni uleiului de masline, au rol important in instalarea senzatiei de satietate, sunt grasimi sanatoase de care organismul are nevoie si care indirect, prin faptul ca reduc nivelul colesterolului rau, protejeaza sanatatea inimii, prelungind in felul acesta speranta de viata;

– Contin magneziu si potasiu, minerale care contribuie la pastrarea sanatatii vaselor de sange, efectul benefic fiind o buna oxigenare a organelor, o circulatie optima a nutrientilor in organism si inca un plus pentru functionarea inimii in bune conditii;

– Contin acid gras esential linoleic, care impreuna cu vitaminele din complexul B existente in migdale mentin sanatatea creierului si micsoreaza riscul de aparitie a Alzheimer-ului, iar triptofanul, prezent si el, are efect in imbunatatirea starii de spirit si diminuarea stresului;

– Sunt un scut impotriva inflamatiilor, pentru ca migdalele contin vitamine din complexul B (acid folic) si flavonoizi;

– Sunt sursa de proteine de calitate;

– Sunt sursa de minerale importante: calciu, fier, fosfor, zinc, seleniu;

– Nu contin gluten;

– Si nu in ultimul rand: migdalele intretin frumusetea si sanatatea pielii. Atat consumul intern cat si folosite extern sub forma de creme sau lapte de migdale, incetinesc procesul de imbatranire al pielii, pastrandu-i elasticitatea si prevenind aparitia timpurie a ridurilor.

Consuma-le neprajite, nesarate si nu indeparta coaja, vei arunca la cos mare parte dintre compusii benefici: arginina, quercitina, catechine, triptofan etc.
Dar atentie: 100 grame migdale au 580 de calorii, deci nu exagera; benefic este consumul frecvent, dar in cantitati mici.
Bine de stiut: pot provoca alergii, mai putin decat arahidele, dar se poate intampla in cazuri rare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: