Mestecatul lent te ajuta sa slabesti

Cat de repede mananci

ambitie si motivatie pentru alergat si sport

Cu cat mesteci mai lent, cu atat mai repede atingi starea de satietate asimiland mai putine calorii, parte dintre acestea pierzandu-se in timpul unei masticatii prelungite. Digestia alimentelor incepe din gura.


Nu trebuie sa inghiti mancarea pana nu se formeaza bolul alimentar (amestecul dintre aliment, saliva si enzimele secretate de glandele salivare), iar bolul alimentar se formeaza complet numai dupa ce ai mestecat un aliment de 30-40 de ori. Numara si vei vedea ca nu e prea mult. Numai dupa aceea poti lua o noua inghititura de mancare. Asa vei ajuta organismul sa absoarba mai multi nutrienti necesari din mai putine alimente, nutrienti care duc la satietate.

Daca mesteci lent mancarea procesul de digestie din stomac si intestine va avea si el de castigat, eliminandu-se riscul de digestie lenta, care poate fi asociat cu un metabolism lent.

Mestecatul lent da timp creierului sa primeasca semnalul de la leptina, hormonul secretat de celulele de grasime, care spune: stop, ai mancat indeajuns. Semnalul are nevoie de un interval de timp de 20-30 de minute pentru a ajunge la creier.


Daca mananci repede, cu inghitituri mari, nemestecate cum trebuie, nici nu constientizezi cat mananci si nici nu poti savura gustul mancarii; urmand ca dupa o scurta perioada de timp sa simti nevoia de a mai gusta ceva.

Prelungeste-ti pauza de masa, elimina alte ocupatii, mesteca lent, mananca relaxat; bucurandu-te de mancare reduci considerabil stresul zilnic.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: