Maslinele – aliment benefic pentru inima

ulei masline minerva

Maslinele sunt vedetele dietei mediteraneene si au toate motivele sa fie considerate astfel. Cu cele aproximativ 150 de calorii la 100 de grame, sunt o gustare numai buna pentru cei ce vor sa slabeasca. Beneficiile lor sunt insa mult mai mari, datorita continutului bogat de antioxidanti, fibre, minerale si vitamine.


Astfel acestea contin vitaminele A, E – antioxidanti valorosi, vitamina C – pilonul sistemului imunitar, vitamine din complexul B.
Contin sodiu, potasiu, magneziu, zinc, mangan, fosfor, fier, calciu etc, caroteni, luteina, fitosteroli.
In plus, maslinele contin grasimi mononesaturete si grasimi polinesaturate – grasimi sanatoase si indispensabile functionarii organismului.

– Cum contribuie maslinele la pastrarea sanatatii inimii

Grasimile mononesaturate, acidul oleic (7,9 grame/100 g masline) si acizii grasi omega 3 au efectul de a reduce presiunea arteriala si de a scadea nivelul de colesterol rau, in timp ce ridica nivelul de colesterol bun, efecte benefice functionarii inimii.
Antioxidantii micsoreaza riscul de aparitie a inflamatiei – cauza frecvanta a bolilor de inima.
Maslinele imbunatatesc circulatia prin cresterea nivelului de oxid nitric, un alt lucru bun pentru sanatatea inimii, dar si pentru sanatatea generala a tesuturilor.
Grasimile acestora nu permit instalarea obezitatii – alt factor ce poate genera bolile de inima.


Alte beneficii aduse de consumul de masline:

– Mentin abilitatile functiilor creierului pe termen lung

Fiind un antiinflamator puternic, protejeaza creierul de stresul oxidativ, care are drept cauza inflamatia. Aici de mare ajutor este vitamina E, cu rol in protejarea partilor grase ale creierului, cele mai expuse atacurilor radicalilor liberi si oxidarii. Astfel, consumatorii de masline si ulei de masline, sunt mai putin predispusi la bolile degenerative, inclusiv la Alzheimer.

– Scad riscul de aparitie a diabetului

Au ca efect scaderea nivelului de zahar din sange, datorita acizilor oleici si a polifenolilor, usurand astfel activitatea insulinei, motiv pentru care micsoreaza riscul de aparitie a diabetului.

– Ajuta procesul de slabire si mentin greutatea normala

Maslinele, pe langa faptul ca sunt sarace in calorii au si indicele glicemic mic, fapt ce regleaza eliberarea de insulina. In plus, ajuta la o mai buna asimilare a nutrientilor din alimente, induc starea de satietate repede prin stimularea hormonului de serotonina, iar in felul acesta numarul de calorii consumate va fi mai mic.

– Pot preveni cancerul si alte boli grave

Antioxidantii fenolici care le dau gustul amarui, alaturi de carotenoizi si vitamina E sunt capabili, in urma unui consum regulat, sa previna dezvoltarea celulelor canceroase, aparitia si cronicizarea inflamatiilor, imbatranirea prematura a creierului si dezvoltarea bolilor degenerative.
Legat de imbatranirea prematura, maslinele negre au un efect benefic recunoscut in hranirea, hidratarea si protejarea pielii si parului, uleiul de masline fiind un tratament naturist mai eficace decat multe alte produse cosmetice, in acest sens.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: