Mai usor cu mancarea de sarbatori!

aperitive, bauturi, sarmale etc

sarmale calde din cuptor

Traditiile noastre legate de sarbatorile de iarna sunt mult mai frumoase decat altele din lume. Dar multi dintre noi se rezuma la traditiile legate de bucatele de pe masa. Masa trebuie sa abunde in salata boeuf, sarmale, fripturi grase de porc, cozonaci, bauturi.


Nu va fac atenti din cauza ca puteti adauga niste kilograme cu ocazia asta, ci pentru ca veti simti din plin disconfortul stomacal, care poate dura si cateva zile si care va poate strica bucuria sarbatorilor.

Va recomand cateva sfaturi:

– Incepeti mesele cu un castravete murat in saramura, nu in otet. Contine probiotice, bacterii care stimuleaza digestia si va intaresc microflora intestinala.
– Incheiati masa cu 1-2 felii de ananas proaspat, nu din conserva. Bromelaina continuta de ananas este o enzima care ajuta aparatul digestiv sa-si faca treaba mai eficient, in acest caz sa digere alimentele grele.


Dar nu va bazati numai pe asta, nu este suficient; asa ca:

– Aveti grija la aperitive. Sunt de obicei, nu numai gustoase, ci si apetisante ca aspect, iar voua va este foame, pentru ca sunteti la inceputul mesei. Gustati putin din fiecare, daca sunteti pofticiosi, sau rezumati-va numai la doua-trei dintre ele. Oricum, aveti grija la cantitati si mestecati incet, aveti destul timp si apoi masa de sarbatoare este un motiv de intalnire a familiei sau prietenilor, mai povestiti, mai radeti, este timp destul, nu va grabiti. Aveti in vedere ca urmeaza sarmalele, friptura, prajiturile etc.

Puteti sari peste sarmale. Daca nu, gustati una-doua si treceti la friptura. Nu o combinati cu cartofi, mancati-o numai cu salata.
Daca ati mancat din toate pana acum, va sfatuiesc sa lasati dulciurile pentru mai tarziu. Faceti o pauza de 1-2 ore pentru o plimbare la aer curat. Miscarea de dupa masa va ajuta si ea la digestie si va poate feri de disconfortul lasat in urma de o masa copioasa.

– Aveti grija si la bauturi. Daca unul – doua pahare de vin va dau o dispozitie excelenta, mai multe pahare va dau dureri de cap pentru doua zile.
Nici sucurile carbogazoase nu sunt bune deloc; o sa va simtiti ca niste baloane umflate la refuz, gata sa se sparga. Apa este cel mai bun mijloc de hidratare si aveti nevoie de hidratare in zilele astea cu mese pline.

– Nu ocoliti legumele si fructele. In aceste zile in care abunda carnea, ouale, grasimile, toate alimente grele, nu uitati de legume si fructe proaspete. Vitaminele, mineralele, dar in special fibrele din legume si fructe va vor ajuta sa ocoliti abuzul alimentar, ale carui efecte pot fi resimtite mult timp dupa sarbatori.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: