Legume cu continut scazut de carbohidrati

dovlecei, castraveti, rosii, spanac - in diete

sparanghel gatit

Cand vrei sa slabesti, dieta fara carbohidrati este cea mai eficienta pe termen scurt. Pe termen lung, nu-i poti exclude din alimentatie, pentru ca sunt cea mai importanta sursa de energie si singura hrana pentru creier.


Poti exclude carbohidratii simpli – zaharul, produsele din faina alba, dulciurile; nu vei pierde nimic in afara de surplusul de grasime, pentru ca nu-ti aduc nutrienti importanti. Dar in ceea ce priveste legumele, situatia se schimba: legumele iti aduc pe langa carbohidrati, minerale, vitamine si ceea ce este mai important daca nu vrei sa te ingrasi – fibre. Cum si in randul lor situatia este diferita, afla in continuare care sunt legumele cu cel mai scazut continut de carbohidrati.

– Dovleceii

Sunt ideali in orice dieta de slabire. 100 de g de dovlecei nu iti aduc decat 12 calorii si 2 g de carbohidrati. Contin fibre, minerale si vitamine cu rol important in mentinerea sanatatii in general si a starii bune a arterelor si inimii, in special (previn acumularea de colesterol pe vasele de sange).


– Castravetii

Nu au decat 2,2 g de carbohidrati/100 g, contin multa apa, numai 12 calorii, sunt hidratanti, racoritori, au fibre. Sunt si ei una dintre legumele ideale care te pot ajuta sa slabesti si sa-ti mentii greutatea. Mai au si alte avantaje: combat crampele si durerile musculare cauzate de afort, datorita potasiului pe care il contin si ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

– Sparanghelul

Numai 4 g de carbohidrati iti adauga la o masa, o garnitura de 100 g de sparanghel, plus o insemnata cantitate de fibre. Daca mai adaugi si vitamina C, betacarotenul si glutationul, intelegi de ce este una dintre legumele considerate superaliment. Si nu te incarca decat cu 20 de calorii/100 g.

– Legumele crucifere

Broccoli, varza, varza de Bruxelles, conopida, ridichile, intr-un cuvant legumele crucifere sunt si ele legume curtate de dietele de slabire, motivele fiind atat continutul scazut de carbohidrati cat si numarul mic de calorii. Beneficiile pentru sanatate, in schimb fiind foarte mari. Fibrele, mineralele, vitaminele, lipsa grasimilor, le confera proprietati antiinflamatoare, anticancerigene, antimicrobiene, stimulatoare ale tractului intestinal, detoxifiante.

– Spanacul

Spanacul este inca o leguma pe care o poti consuma fara grija ca ti-ar mari ratia zilnica de carbohidrati. Numai 3,5 g vei asimila din 100 g de spanac. Exceleaza in continutul de fibre, vitamina A, vitamina K si antioxidanti de tipul flavonoidelor, cu beneficii pentru sanatatea pielii si a sistemului osos.

– Rosiile

Rosiile contin numai 4 g de carbohidrati si 18 calorii/100 g. Dar au o mare valoare nutritionala si instaleaza repede starea de satietate datorita varietatii de vitamine si minerale pe care le contin cat si a cantitatii considerabile de fibre si apa. Contribuie la reglarea metabolismului si la reducerea greutatii corporale, prin controlul hormonului care este responsabil cu pofta de mancare – leptina.

– Ciupercile champignon

Ciupercile nu sunt legume, dar sunt de mentionat pentru cele 3 g/100 de carbohidrati si pentru continutul scazut de calorii – 22/100 g.
Ciupercile au proprietati antioxidante si antiinflamatoare, in special in cazul persoanelor ce sufera de sindrom metabolic. In plus, sunt foarte satioase; pot inlocui carnea cu succes, datorita continutului de proteine.

In ceea ce priveste cantitatea de carbohidrati pe care ar trebui sa o consumi pe zi, e greu de spus. Trebuie luate in considerare varsta, activitatea fizica, predispozitia genetica etc.
Teoretic, daca vrei sau daca esti nevoit sa slabesti rapid, ar trebui sa consumi sub 50 de grame de carbohidrati pe zi. Organismul intra in starea de cetoza – in lipsa carbohidratilor va consuma drept combustibil grasimea si vei slabi.
Daca nu esti nevoit sa renunti decat la cateva kilograme si nu te grabesti, poti consuma pana la 100 grame de carbohidrati zilnic.
Daca depasesti 100 de grame pe zi, ori esti o persoana foarte activa, ori vei ajunge in scurt timp la multe kilograme.
Si atentie – carbohidratii sanatosi (complecsi) inseamna mai multe legume si mai putine fructe, nu dulciuri, fainoase si alte preparate de patiserie si cofetarie.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: