Interviu Mihai Ignat – Campion European si Multiplu Campion National la Wushu

Sportivi de performanta

Mihai Ignat campion national

Stam de vorba azi cu Mihai Ignat, Multiplu Campion National la Wushu, Kick Boxing, Thay Box si K1; Campion European la Wushu si Vice Campion Mondial Intercluburi la Wushu, care in aceste momente reprezinta Romania la Campionatul Mondial de Wushu, in Jakarta, Indonezia. Ii uram succes!


Grasomega: Cat de des faci miscare?

Mihai Ignat: In functie de numarul de competitii pe care le am intr-un an imi stabilesc durata de pregatire. Nu e bine sa fortezi organismul mai mult de 6 luni de pregatire intensiva cumulate intr-un an. Prin urmare, in perioada de pregatire intensiva, in primele 2 luni fac 2 antrenamente pe zi, iar in ultima luna scad intensitatea la un singur antrenament pe zi, care este mai mult tehnico tactic.

Grasomega: Ce tipuri de antrenamente faci? La sala, acasa?


Mihai Ignat: Daca sunt in perioada de pregatire competitionala fac antrenament specific. Daca nu sunt in perioada de pregatire atunci fac antrenamente de mentinere, recuperare, antrenamente pe volum (tehnica multa).

Grasomega: Alergi?

Mihai Ignat: Da. Si aici depinde ce tip de alergare faci. Fac alergare pentru mentinere, fac pentru cardio, pentru tonusul muscular, fac chiar si pentru slabire, de durata (alergi o perioada lunga de timp). Specific, pentru arte martiale se fac foarte mult sprinturi si ruperi de ritm in alergare.

Grasomega: Cat dureaza un antrenament?

Mihai: Depinde de perioada. In perioada de pregatire competitionala nu trebuie sa dureze mai mult de 1 ora si jumatate. In rest, daca nu tine de performanta, fiecare poate face antrenament cat vrea si cat simte. Poate face 1 – 2 ore.

Grasomega: Ai grija la dieta, la ce mananci?

Mihai Ignat: Da. Ai grija tot timpul, 70% din cum arati esti ceea ce mananci.

Grasomega: In unele competitii trebuie sa slabesti rapid, ca sa te incadrezi intr-o anumita categorie. Ce anume faci ca sa dai jos kilogramele?

Mihai Ignat: Fiecare spune ca e secret cum sa dai rapid kilogramele jos. Aici e dupa cum isi cunoaste corpul fiecare. Nu slabesc doua persoane la fel, dar poti folosi informatiile / metodele general valabile – cum ar fi: eliminarea dulciurilor, injumatatirea portiilor de mancare, eliminarea grasimilor, mai multa carne/proteine si in cazuri urgente – infometarea – cu anumite limite. Cea mai periculoasa e deshidratarea.

Grasomega: Iei suplimente / vitamine?

Mihai Ignat: Da. Saruri de remineralizare, multivitamine, suplimente proteice de care ai nevoie mai putin atunci cand slabesti.

Recomand sa fie luate vitamine / suplimente nutritive chiar daca atunci cand slabesti si iei vitamine, acestea iti provoaca pofta de mancare (unele, nu toate, dar e general valabil. Si nu e valabil la toate persoanele). Dar daca nu consumi vitamine / suplimente nutritive in perioada antrenamentelor, corpul incepe sa piarda capacitatea de a se apara si din imunitate. Exemplu: daca nu ai magneziu si zinc ai crampe musculare samd.

Vitaminele produc niste reactii chimice in organism, iar lipsa lor poate duce la imposibilitatea recuperarii fizice de care are nevoie un sportiv de performanta.

Grasomega: Unii recomanda hidratarea in timpul antrenamentului, altii nu. Cum e mai bine pana la urma?

Mihai Ignat: Se bea cate o gura de apa de cate ori se simte nevoia, fie cate o gura de apa la fiecare 15 minute. Insa nu se bea orice tip de apa. Spre exemplu, apa carbogazoasa nu este indicata, aceasta ducand la pierderea unei cantitati insemnate de calciu din organism. Doar apa plata si electroliti.

Grasomega: De la tine stiu de power tower. Recomanzi si antrenamente cu greutati? Ce tipuri de antrenamente mai recomanzi?

Mihai Ignat: Totul este discutabil aici. Daca este antrenament competitional sau nu. Depinde ce rezultate vrei sa obtii. Daca vrei viteza si explozie, la antrenamente nu lucrezi cu greutati mari. Viteza nu se face cu greutati. Viteza se castiga cel mai greu si se pierde cel mai usor. Daca vrei masa musculara lucrezi cu greutati mari.

– Recomand inotul. E cea mai buna metoda de antrenament, cardio si recuperare neuromusculara si care ajuta la detensionarea articulatiilor.

TRX: este considerat cel mai bun sistem de antrenare neuromuscular. Cu TRX-ul dezvolti controlul neuromuscular – capacitatea de a-ti controla cat mai precis musculatura. Cu TRX-ul creierul tau ajunge sa cunoasca si sa utilizeze cat mai bine muschii si grupele musculare. Chingile se pot ajusta ca lungime in functie de ce exercitii trebuie sa faci (brate si/sau picioare).

– Bootcamp-ul: Este un complex de exercitii care se adapteaza in funtie de necesitate. Te adaptezi dupa o anumita conditie motrica pe care doresti sa ti-o dezvolti. In tara sunt doar cateva sali care fac intr-adevar bootcamp.

– Si mai este unul si mai bun despre care o sa-ti scriu ulterior :).

Grasomega: Multumesc, Mihai. Mi-a placut finalul, in care tocmai ne-ai anuntat ca vei reveni la www.grasomega.ro cu informatii noi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: