Inflamatia te impiedica sa slabesti. Cum o combati prin dieta

pizza nepermisa in diete

Inflamatia are un rol pozitiv atunci cand este acuta, fiind modul organismului de a se apara in caz de leziuni relativ usoare. Simptomele sunt durerea, roseata, umflatura, temperatura crescuta in zona cu pricina, sunt de scurta durata, cateva ore sau zile si sunt semnul ca sistemul tau imunitar lucreaza bine.


Starea inflamatorie se poate prelungi si se cronicizeaza in momentul in care sistemul imunitar este incapabil sa distruga sursa de inflamatie. Stresul, oboseala si o dieta nesanatoasa pot contribui la cronicizarea inflamatiei.
O data cronicizata devine periculoasa. Creste riscul de boli cardiovasculare, boli digestive, osteoporoza, diabet, depresie, de imbatranire prematura cu pierderea mobilitatii, a tonusului muscular, a functiilor creierului. Pe langa toate astea, inflamatia cronica mareste rezistenta organismului la insulina, hormnul care te ingrasa.

Pe de alta parte se formeaza un cerc vicios: cu cat ai mai multa grasime acumulata, cu atat creste riscul de inflamatie in organism.
Excesul de alimente cu continut de omega 6, excesul de alimente care cresc brusc nivelul de zahar din sange, excesul de grasimi trans si saturate, supraalimentarea, sunt factori care pot mentine starea de inflamare.

Afla cum o poti combate prin dieta


– Mentine echilibrul intre acizii grasi omega 3 si omega 6:

Ambele tipuri de acizi grasi sunt esentiali pentru sanatate. Dar am ajuns sa consumam de 15-20 de ori mai multe alimente cu omega 6 decat alimente cu omega 3, fapt ce mareste pericolul de inflamatie, din moment ce omega 6 sunt inflamatori, iar omega 3 sunt antiinflamatori. Corect este sa nu depasim un consum de 3 ori mai mare de omega 6 fata de omega 3.
Omega 3 – somon, hering, macrou, sardine, seminte de in si de canepa, spanac, broccoli, rucola, varza kale, nuci.
Omega 6 – uleiuri vegetale, galbenus de ou, produse de origine animala, in special organe.

– Mai putine grasimi saturate:

S-ar parea ca grasimile saturate consumate in cantitati prea mari sunt printre primele vinovate in persistenta si agravarea inflamatiei. Carnea, cu precadere carnea rosie, untul, inghetata, laptele, alimentele ambalate sunt surse de grasimi saturate.
In schimb, pestele, uleiul de masline, avocado sunt surse de grasimi mai sanatoase, nesaturate.

– Exclude grasimile trans din dieta:

Grasimile trans sunt grasimile continute de margarina, smantana vegetala, chipsuri, alimente prajite, maioneze, sosuri pentru salate din comert, semipreparate, biscuiti, fursecuri, napolitane, preparatele fast-food si sunt adaugate pentru prelungirea valabilitatii produselor. Au un impact puternic negativ asupra colesterolului: cresc LDL-ul (colesterolul rau) si scad HDL-ul (colesterolul bun).

– Evita produsii finali de glicare avansata – AGE:

AGE sunt compusi care denatureaza structura celulelor in urma consumului mare de carbohidrati simpli – zahar, produse de cofetarie si patiserie.
Carnea preparata la temperaturi mari in mediu uscat este si ea un generator de AGE, cat si alimentele procesate din carne.

– Mai putini carbohidrati simpli:

Carbohidratii simpli si cei rafinati – painea alba, zaharul, fainoasele si dulciurile, provoaca exces de insulina in organism si cresc nivelul de acid arahidonic in sange, acid care stimuleaza producerea hormonilor inflamatori.

– Mai multe fructe si legume

Fructele si legumele sunt sursa ta naturala de antioxidanti, fibre, vitamine, minerale, pe care nu le poti asimila asa cum stie organismul sa o faca din niciun supliment sau medicament. Motiv pentru care, chiar daca au zahar, fructele nu pot lipsi din alimentatia ta zilnica, doar ca trebuie sa pastrezi masura. Cat despre legume, cu cat mananci mai multe, cu atat mai bine pentru starea ta generala.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: