Important de stiut cand tinem o cura de slabire

probleme de sanatate ce pot aparea in diete

paine de secara

In cazul in care v-ati hotarat sa tineti o dieta hipocalorica este important sa va luati cateva masuri de precautie. Minusul de nutrienti va fi resimtit de organism si vor aparea in timp lipsa de energie si rezistenta scazuta in fata bolilor.


Specialistii in nutritie recomanda cateva sfaturi prin care putem inlatura aceste neajunsuri:

– Consumati proteine

Procesele metabolice din organism nu trebuie perturbate in timpul curelor de slabire, iar proteinele contribuie la mersul optim al acestor procese.
Mai mult de atat, proteinele contribuie la dezvoltarea si refacerea tesuturilor, inclusiv a masei musculare, care are un efect stimulator in efortul de slabire. Nu sunt o sursa bogata de energie, dar induc o stare de satietate de durata.
Alegeti proteine slabe: carne de curcan, oua, carne de vita sau proteine vegetale: chia, quinoa, fasole etc, pe care cel mai bine este sa le consumati la micul dejun si la gustarea dinaintea pranzului.


– Consumati carbohidrati

Carbohidratii sunt cei care ne asigura energia, organismul nu poate functiona fara carbohidrati, dar important pe parcursul unei diete de slabire este alegerea lor. Carbohidratii recomandati sunt cei cu indice glicemic scazut (cu eliberare lenta de zahar); in caz contrar organismul produce o cantitate mare de insulina, hormon care stimuleaza ingrasarea.

Carbohidrati cu indice glicemic scazut: painea de secara, cerealele integrale din ovaz, legume: mazare, linte, morcovi, cartofi dulci, sos de rosii de casa, fructe: ananas, grapefruit, kiwi, struguri, prune, portocale, cirese, caise.

– Cresteti aportul de fier

Prin cresterea aportului de fier veti preveni anemia si starile de oboseala. Consumati spanac, ficat de porc, cereale integrale, cacao, sos de soia.

– Cresteti aportul de calciu

Se intampla des ca in urma dietelor sa apara probleme cu aspectul si sanatatea parului sau unghiilor, datorate carentei de calciu (necesarul este de circa 1000 mg pe zi). Pentru evitarea acestor probleme, cat si pentru mentinerea in forma buna a oaselor, a muschilor dar si a inimii consumati alimente care contin calciu (lactate, peste marunt cu oase, migdale, legume verzi). Expuneti-va la soare cel putin 30 de minute pe zi pentru a nu duce lipsa de vitamina D, cea care asigura absorbtia de calciu si despre care specialistii in nutritie sustin ca ajuta procesul de slabire.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: