Iarna e lunga, cum scapi de raceli si gripe

sistemul imunitar

usturoi - condiment

E frumoasa iarna: zapada, ski, patinaj, vacanta, sarbatori. Dar ce faci pentru a te bucura de toate astea? Cum iti faci din sistemul imunitar un aliat puternic pentru ca vremea friguroasa sa nu te imobilizeze la pat cu febra, tuse, dureri musculare sau de cap, scurgeri nazale si alte neplaceri cauzate de raceli sau gripe?

Afla cateva sfaturi simple care, intarindu-ti sistemul imunitar, te vor scapa pe timpul iernii, de sacaielile racelilor sau gripelor.

– Consuma zilnic usturoi

Nu trebuie sa mananci cantitati impresionante, nici nu e indicat. Dar poti adauga cate 1-2 catei la fiecare masa. Usturoiul da gust bun si aroma cam oricarui fel de mancare. Din practica de zi cu zi, inca din antichitate, era folosit ca remediu natural impotriva multor boli. Stiinta a confirmat ce anume face din usturoi un adevarat medicament: contine alicina, un antibiotic mai puternic decat multe medicamente fabricate, care spre deosebire de acestea, nu distruge decat bacteriile rele. Are efect antiinfectios, antibacterian, detoxifiant, stimuleaza activitatea antioxidantilor, contribuie la intarirea sistemului imunitar si in plus, ne mentine pielea ferma si unghiile sanatoase.
Alicina devine mai eficienta la 5-10 minute dupa ce zdrobesti cateii de usturoi.

– Ai grija de sanatatea intestinala

Care este legatura dintre sistemul imunitar si sanatatea florei intestinale? Una foarte mare: bacteriile intestinale influenteaza sistemul imunitar in procent de 70-80%. Cand nu se produc dezechilibre intre bacteriile bune si cele rele din intestine, sistemul imunitar va fi mult mai capabil sa ne apere de boli.
Probioticele sunt bacteriile bune; ele stimuleaza productia de anticorpi si contribuie in felul acesta la intarirea sistemului imunitar.
Le gasesti in iaurt natural, chefir, varza murata, castraveti murati in saramura (otetul le distruge), tempeh, ciocolata neagra, ceai Kombucha.

– Vaneaza soarele pentru vitamina D

Soarele face activa vitamina D pe care tu o ai in organism. Dar ce faci cand sunt zile dupa zile intunecate de nori? Ai putine variante sa o asimilezi din alimente: ficat, iaurt, peste gras: hering, somon, ton, halibut, oua, carne de porc, ciuperci.
Vitamina D are un rol important in actiunea sistemului imunitar asupra afectiunilor cailor respiratorii, protejandu-ne de raceala, tuse, secretii nazale. Fiind o vitamina liposolubila, ai nevoie de grasimi sanatoase pentru a o asimila eficient: avocado, fructe oleaginoase, ulei de masline etc.

Si nu rata zilele cu soare; fa plimbari de 30-60 de minute; daca e frig, imbraca-te gros. Lumina naturala si soarele iti vor ridica si nivelul de buna dispozitie.

– Odihneste-te suficient, dar nu fii sedentar

Intunericul se lasa mai repede, iarna, ziua este scurta si ar trebui sa profiti sa te odihnesti mai mult.
In acelasi timp, insa nu trebuie sa devii un sedentar, prin miscare zilnica, fie ea si moderata vei impulsiona activitatea sistemului imunitar.

Si un ultim sfat: cand simti ca te ameninta raceala, nu o lasa sa avanseze. Bea ceai de ghimbir. Te va incalzi, vei transpira si vei elimina mai usor toxinele. Este un remediu eficient si in reducerea febrei.

Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: