Gustarile dintre mese – cand si ce e bine sa mancam

intervalul dintre mesele principale

nucile contin arginina

Rontaitul spontan si des duce la ingrasare. De aceea unele diete interzic cu desavarsire gustarile intre mese, acest lucru ducand la o slabire mai rapida. Pe de alta parte, multi nutritionisti sunt de parere ca un program alimentar echilibrat format din 3 mese principale si cateva gustari corect alese este mai sanatos decat unul care impune renuntarea la orice fel de gustare.


Chiar daca eu am ales sa urmez o dieta compusa doar din 3 mese principale in fiecare zi, sunt de parere ca intercalarea meselor cu cateva gustari nu au efecte nedorite asupra siluetei, cata vreme acestea nu sunt compuse din alimente nesanatoase. Iata 3 dintre regulile gustarilor pe care multi nutritionisti ne recomanda sa le respectam daca dorim sa scapam de senzatia de foame, sa mancam sanatos si sa nu ne ingrasam.

Numarul gustarilor

Avand in vedere ca o zi este formata din trei mese principale, putem completa meniul zilnic cu 2 gustari: prima intre micul dejun si pranz si a doua intre pranz si cina. Foarte important este sa respectam intervalul de cel putin 2 ore dintre mase. Altfel spus, daca micul dejun are loc la ora 8, pranzul la 13 si cina nu mai tarziu de ora 19, cele doua gustari pot fi luate la 10 dimineata si la 16 dupa-amiaza.


Cantitatile indicate

Gustarile nu sunt mese principale. De aceea e important sa fie compuse din portii mici care sunt suficiente pentru anularea senzatiei de foame pana la urmatoarea masa principala, care va fi cu siguranta mai bogata si mai satioasa. Se pare ca organismul nu mai este supus la stres atunci cand mancam mai des, in cantitati mici si, drept urmare, nu mai asimileaza grasimile, ci dimpotriva, continua sa slabeasca incet si frumos.

Alimente recomandate

Chips-urile, biscuitii, alunele si semintele prajite, produsele de patiserie, mancarurile tip fast-food, dulciurile si altele de acest gen nu sunt recomandate in niciun fel de dieta. Drept urmare, ar trebui excluse cu totul din alimentatie. Pentru a ne asigura ca gustarile dintre mese nu ne vor face mai mult rau decat bine trebuie sa alegem alimente din urmatoarele categorii si grupe alimentare: lactate fermentate (iaurt grecesc, chefir), fructe si legume (salata verde, rosii, castraveti, ceapa, usturoi, broccoli, avocado, mere, banane, grapefruit, portocale, mandarine, fructe de padure etc), migdale, nuci si alune crude, ciocolata neagra, hummus, cereale integrale de ovaz etc.

Celor care stiu ca au un program zilnic foarte incarcat si uita adesea sa ia gustarile la intervale regulate de timp li se recomanda setarea alarmei telefonului la orele stabilite si in acest fel vor reusi sa respecte programul alimentar pe care l-au stabilit si sa mentina intervalul corect dintre mese.

Mesele dese (dar sanatoase, desigur) regleaza nivelul zaharului in sange si faciliteaza digestia, fiind recomandate in special cardiacilor si celor care sufera de boli renale si au probleme cu ficatul, stomacul si sistemul digestiv in general.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: