Greselile din dieta care duc la obezitate

Ce mancam zilnic?

seminte de canepa

Am intalnit azi pe strada o doamna cu un baietel de 6-7 ani. Baiatul era gras spre obez si manca un hamburger. Nu m-am putut abtine si am intrebat-o discret, sa nu ma auda copilul, daca realizeaza cat rau ii face cumparandu-i asa ceva. S-a incruntat si mi-a raspuns scurt si elegant: n-ai tu treaba ce mananca copilul meu, ce-si doreste aia-i dau, destul am rabdat eu. Da, o mama iubitoare.


Problema cresterii numarului de obezi in ultimii ani e la ordinea zilei, iar dietele si curele de slabire minune au imbogatit multi oameni; pilulele si ceaiurile de slabit la fel. Nu ar fi mai simplu sa evitam aceste greseli de alimentatie?

– Prea multe produse din carne procesata

Salam, carnati, sunca, crenvursti, parizer, toata varietatea de mezeluri, sunt produse ce contin numai un mic procent de carne, de multe ori si aia de o calitate indoielnica. Au in schimb in compozitie zahar, nitriti, glutamat, potentiatori de gust, coloranti si alte substante chimice care sa le mentina mare termenul de expirare, substante care cresc riscul de declansare a multor deficiente in functionarea digestiei, ficatului, inimii, care duc nu numai la obezitate, ci si la boli grave.


– Prea multa sare

Sunt de acord ca nu folosesti sare in exces cand gatesti acasa, dar stii cate produse pe care le consumi zilnic au sare in compozitia lor? Aproape toate. Si unele dintre ele au sare in exces: produsele conservate, branzeturile, rontaielile (chipsuri, stiksuri etc), mezelurile, produsele fast food, produsele semipreparate etc.
Sarea in exces provoaca retentia de apa in organism, boli ale rinichilor, ale inimii, cresterea tensiunii arteriale, o proasta asimilare a calciului urmata de probleme ale sanatatii sistemului osos.

– Prea mult zahar si faina alba

Atat zaharul cat si faina alba nu fac decat sa te umfle de calorii goale si sa-ti adauge kilograme in plus. Daca mai sunt si combinate, adica daca le consumi sub forma de produse de cofetarie si patiserie, se adauga la ele si grasimile saturate sau grasimile trans si in felul acesta vei avea parte de cea mai buna cura de ingrasare (cu final – obezitatea).

– Prea putine legume si fructe proaspete

Nu ar trebui sa sari nici o zi fara fructe ca gustari intre mese, iar legumele nu ar trebui sa-ti lipseasca de la nici o masa; salata, garnitura, supa, oricum ar fi. Dar nu numai sa nu lipseasca, ci sa constituie cel putin jumatate din cantitatea de mancare. Nu au contraindicatii, dimpotriva atat legumele cat si fructele, iti aduc vitamine, minerale, fibre, antioxidanti, datorita carora vei avea un sistem imunitar mai puternic, vei avea o digestie mai buna, vei curata organismul de toxine, vei slabi si te vei mentine, vei avea un tonus mai bun.

– Prea putine nuci, migdale, seminte

Nucile, migdalele, semintele de dovleac sau floarea soarelui, fisticul etc, consumate zilnic, dar in cantitati moderate, chiar te vor ajuta sa slabesti. Au calitati nutritive deosebite raportate la cantitate: vitamine, minerale, proteine de calitate, acizi grasi omega 3, omega 6. Oricand o salata cu adaos din aceste fructe poate deveni un fel de mancare principal. Iar sanatatea nu va avea decat de castigat, au proprietatea de a scadea nivelul de colesterol din sange, riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare si a inflamatiei.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: