Greseli de alimentatie – unele dintre cele mai cunoscute

reguli alimentare ok

sticla apa plata

Lipsa de timp, lipsa de informare, grijile zilnice, graba etc, ne imping catre greseli pe care le facem in alimentatie, greseli care, in nenumarate randuri, ne pot costa multa suferinta, mult timp si nu in ultimul rand, multi bani pentru a le indrepta.


Iata care sunt cele mai frecvente greseli de alimentatie semnalate de catre specialistii in nutritie:

– Cantitate in loc de calitate

Suntem obisnuiti sa ne ridicam de la masa cu stomacul plin, dupa care abia ne mai miscam. Ne place un fel de mancare, nu ne oprim decat atunci cand nu mai putem inghiti, de pofta, nu din necesitate. Farfurii mari, portii mari, dar de multe ori lipsite de nutrientii de baza, calorii goale, calorii care se depun si maresc stratul de grasime.


– Nu savuram mancarea

La unele popoare masa este un adevarat ritual. Nu e nevoie sa exageram, dar nici nu e deloc sanatos sa mancam in fuga. Mancarea trebuie gustata, savurata pe indelete. Daca ii simtim aromele, textura, gustul, daca nu ne grabim, daca mestecam incet, creierul are timp sa proceseze si sa ne anunte starea de satietate, iar stomacul nostru se va multumi si se va bucura de mai multa sanatate.

– Sarim peste mese

Ori nu ne gasim 30 de minute libere pentru a lua masa, ori consideram ca daca sarim unele mese vom slabi, se intampla de multe ori sa ne infometam. Infometarea are efecte negative si asupra sanatatii si asupra numarului de kilograme. Nivelul de zahar din sange scade, automat ne simtim ametiti si lipsiti de energie. Metabolismul isi ia masuri de precautie, la masa urmatoare mancam repede si mult, pentru ca suntem morti de foame, iar metabolismul, care a tinut minte prin ce a trecut, isi face depozite, depozitele constand in grasime.

– Cand mancam, mancam. Nu ne ocupam si de altceva

Specialistii in nutritie asociaza mancatul in fata televizorului, calculatorului, telefonului mobil, al unei carti pe care o citim etc, cu cresterea in greutate si chiar cu obezitatea. Cauza – spun ei este ca daca esti distras de alte activitati in timpul mesei nu vei constientiza alimentele ingerate, vei simti senzatia de foame mai des in timpul zilei, marind astfel cantitatea de mancare.

– Nu bem suficienta apa

Un om poate rezista fara mancare multe zile, dar fara apa nu poate rezista decat 3-4 zile. Mare parte dintre specialisti spun ca un pahar cu apa baut dimineata, pe stomacul gol, poate preveni obezitatea, durerile de cap, tulburarile aparatului digestiv, stimuleaza rinichii, ficatul, scade nivelul de aciditate cumulat in timpul noptii, stimuleaza activitatea muschilor, hidrateaza pielea etc.
Si inainte de masa este corect sa bem un pahar cu apa, spun specialistii, dar nu si imediat dupa masa, ci dupa 1-2 ore. Trebuie sa bem apa si daca nu simtim setea, iar uneori confundam nevoia de apa cu nevoia de mancare.

– Program fix de mese

Specialistii spun ca trebuie sa mancam numai atunci cand ne este foame. Nu putem manca la ore fixe; unele alimente se digera mai greu, altele mai usor; organismul nostru nu poate functiona ca o masina care isi termina plinul de benzina.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: